Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Boikott Israel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-07, 14:02   #11
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Boikott Israel

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg må faktisk si meg enig i dette. Jeg har bodd der, jeg har en mor som har jobbet mye med konflikten og har inngående kjennskap til problemstillingene og jeg kjenner at det vrenger seg innvendig når jeg leser det jeg opplever som en forherligelse og rettferdiggjørelse av de overgrepene som faktisk skjer på Palestinsk side. At en side bryter menneskerettighetene er ingen unnskyldning for at den andre siden skal gjøre det samme. Israel finansieres av USA, den Palestinske siden finansieres av andre land i Midt-Østen. Det eksisterer manglende vilje på begge sider til å inngå kompromiss, selv om det også finnes moderate krefter på begge sider som ønsker å se konflikten løst. Og internt så er det mye uenighet om hva som er den beste løsningen.

Jeg syns det er forferdelig trist å se den segregeringen som Israel innføre blant annet ved å sette opp en mur og gjennom å holde Palestinere tilbake på grensen. Samtidig så bør man huske på at dette er en reaksjon som baserer seg på frykt - frykt for at nok en selvmordsbomber skal knerte en buss, en kafé eller en restaurant.

Jeg syns det er trist å se hvor skremte folk i Jerusalem er blitt, og trist å se alle millitærsperringene som ikke fantes der for 20 år siden.

Man skal også huske på at det er mange israelske arabere som er livredde for at de skal "utvises" til Palestina. Og det var senest på nyhetene på søndag et innslag om en arabisk by på israelsk side som er redde for å bli tvangsinnlemmet i Palestina. Dette er israelske statsborgere som rammes av en polarisert konflikt.

Ja, jeg ønsker å se konflikten løst, jeg ønsker at overgrepene skal ta en slutt og at det er mulig å få til en god dialog og et godt samarbeid mellom Israelere og Palestinere. Jeg tror ikke man løser denne konflikten gjennom boikott.

Hvis alle grensekontrollene skyldes frykt for selvmordsbombere, hvorfor holder de da tilbake barn, skoleelever, syke og gravide?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.