Sv: NAVs måte å skrive brev på ...
Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.
Dette er en av standardformuleringene som virker helt feil. Jeg fikk også beskjed om at de hadde innhentet opplysninger om at jeg hadde begynt å jobbe. I mitt tilfelle var det meg som kom med disse opplysningene, og jeg ga selvfølgelig beskjed med en gang jeg hadde fått jobb. Allikevel ser det ut av brevet som om jeg har prøvd å lure dem.
Jeg ble veldig glad da saksbehandleren min en uke senere sendte et brev der hun gratulerte meg med jobb, og sa at hun da anså saken min for avsluttet, men at jeg kunne kontakte henne om det var noe mer jeg lurte på i forbindelse med avslutningen. Om man får et hyggelig brev fra saksbehandler er vel avhengig av den enkelte saksbehandler.
Det er greit at de skal være effektive og har formuleringene klare, men jeg syns virkelig at de burde sette seg litt bedre inn i saken og tilpasse til hver enkelt. Det blir ingen god dialog om man tar seg nær av dette. Når man er et ærlig menneske som ønsker å gjøre det som er riktig så føles det veldig urettferdig. Jeg føler meg pr. idag som en kriminell. Jeg vet om flere som har følt det samme som meg. Det er betenkelig..... Godt at du hadde en saksbehandler som så DEG.
|