Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvilke ord liker du ikke?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-07, 15:16   #1
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Jeg smågrøsser litt når voksne kaller hverandre for "vennen". Og jeg tror jammen det gjelder når man snakker til barn også.

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Og en plass man må vise legimitasjon også kanskje?

Det spørs om det er så mange FP-ere med trebein.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 17:55   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg smågrøsser litt når voksne kaller hverandre for "vennen". Og jeg tror jammen det gjelder når man snakker til barn også.

Det er nesten det eneste kjælenavnet jeg bruker, det (jeg tror nesten jeg kaller poden oftere for "vennen" enn jeg bruker navnet hans). Men greit nok, jeg skal la være å kalle deg det.

Det spørs om det er så mange FP-ere med trebein.

Gammel 31-10-07, 18:30   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner med at jeg må delta i denne tråden for å få lov til å delta på spikketreff.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg liker ikke når folk kaller tissen sin for mus, høne eller andre dyrenavn.

En tiss er en tiss.

Jeg sliter med et ord som jeg faktisk ser titt og ofte på FP, og det er aldeles. Jeg synes det høres veldig tilgjort vestkant ut, nesten så jeg begynner å lure på om det er seriøst brukt og ikke en parodi. ( )

Gammel 31-10-07, 23:58   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg sliter med et ord som jeg faktisk ser titt og ofte på FP, og det er aldeles. Jeg synes det høres veldig tilgjort vestkant ut, nesten så jeg begynner å lure på om det er seriøst brukt og ikke en parodi. ( )

Tilgjort vestkant?!? Det er i alle fall et ord jeg bruker mye. Og det uten å gjøre meg til i det hele tatt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 00:09   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Tilgjort vestkant?!? Det er i alle fall et ord jeg bruker mye. Og det uten å gjøre meg til i det hele tatt.

Sorry altså, ikke meninga å være ekkel, jeg tror ikke at folk som bruker det gjør seg til altså. Det er bare et eller annet med klangen i ordet jeg synes er rart, og høres veldig "fisefint" og tilgjort ut. Inni hodet hører jeg noe a la stemmen til Flettfrid Andresen når jeg leser det. Mulig at dialekter kan spille inn her, og at jeg ikke ville lagt merke til det ved muntlig bruk.

Gammel 01-11-07, 00:10   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inni hodet hører jeg stemmen til Flettfrid Andresen når jeg leser det tror jeg.

"Å, se! En blåtter blåtter sej der ute på terrassen".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:11   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes undikk er et ekkelt ord. Jeg ser for meg en gammel slaskete underbukse.

Gammel 01-11-07, 09:54   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er nesten det eneste kjælenavnet jeg bruker, det (jeg tror nesten jeg kaller poden oftere for "vennen" enn jeg bruker navnet hans). Men greit nok, jeg skal la være å kalle deg det.

Den er grei, snurteguri. :god på kjælenavn:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:11   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker aldeles aldeles seriøst. Liker du det ikke?
For meg faller det (aldeles) naturlig å referere til feks et måltid, som aldeles vidunderlig.

Ord som begynner på døds- syns jeg er irriterende. Dødsfin er kanskje det aller kjipeste av de åndsforlatte uttrykkene.

Gammel 01-11-07, 11:14   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt "aldeles" 6 ganger på FP. (7 med dette innlegget, da.) Og jeg er lite vestkantaktig, altså, oppvokst som jeg er der Irma bor.

Sist redigert av Bluen : 01-11-07 kl 11:29.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:17   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har brukt "aldeles" 6 ganger på FP. (7 med dette innlegget, da.)

Jeg har visst brukt det 61 ganger. Men jeg tror knapt jeg bruker det muntlig i det hele tatt. (Jeg formulerer meg mye mindre riksmålsk og kronglete muntlig.)

Gammel 01-11-07, 14:25   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har visst brukt det 61 ganger. Men jeg tror knapt jeg bruker det muntlig i det hele tatt. (Jeg formulerer meg mye mindre riksmålsk og kronglete muntlig.)

Jeg tror jeg vinner, med hele 98 treff. Jeg nekter å slutte, og kan dessuten godt finne på å bruke det muntlig også. :snirkelsnakker:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:24   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.

Det er en ting å kalle barna sine for "vennen", men om noen kaller meg for "vennen" (spesielt om de faktisk ikke er vennene mine engang) DA får jeg spader.

Aldeles har jeg brukt to ganger her inne. Begge i settingen "aldeles nydelig"...

Gammel 01-11-07, 11:32   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

"Patter". :vrenge seg:

Patter er noe dyrene har.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ord og vendinger jeg får fnatt av: Huset fremstår som nyoppusset. Hva er galt med er?

Som Padda skreiv, det er ikke nyoppusset, men det kan se ut som om det er det.

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Uten å lest gjennom hele tråden så er de ordene jeg får fnatt av er :

Tiltak
Kvalitetssikring

for meg betyr det bare svada og flotte ord som ikke betyr noe som helst.

Kvalitetssikring er et av de verste ordene.

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Samme som arkitekttegnet bolig.

Nei, nei arkitekt tegnet bolig, sånn er det det skrives i mange annonser her.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:09   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Nei, nei arkitekt tegnet bolig, sånn er det det skrives i mange annonser her.

Arkitekt tegnet design bolig som framstår som ny oppusset med walking closet!

Den tar kaka.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 14:15   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Den tar kaka.

Fantastisk

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 09:17   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Den tar kaka.

Jeg må si jeg grublet litt første gang jeg leste en boligannonse hvor det var opptil flere walk-in closets. Klosetter som man kan vasse rundt i? Hvem vil vel ha det

Emneord
klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.