Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-07, 17:47   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Måtte fundere litt på dette, og kom så fram til hva jeg ville forventet ut fra hvordan jeg opptrer selv.

1. Ville ikke lånt bort en strømpebukse eller annet plagg vi var spesielt redd for.
  2. Å si "dere trenger ikke vaske den" er for meg bare sånn høflighetsfrase. Jeg hadde garantert vasket noe før jeg leverte det tilbake. Her var det vel egentlig snakk om "dere får ikke lov til å vaske den, fordi jeg er redd for at den skal bli ødelagt", og siden dette er ganske uvanlig, så er det ikke rart at de ikke forstod akkurat det.
  3. Strømpebukser vasker vi som regel på 40 eller 60 grader med andre klær i samme fargesjanger.
  4. Har man ikke peiling på merkeklær så tenker man kanskje heller ikke over å behandle det på en spesiell måte, så fremt det ikke er farget kontra kulørt.
  5. En veldig fin strømpebukse hadde jeg nok bedt om å erstatte. Siden jeg antar meg i stand til å vurdere om en strømpebukse er fin eller ikke. Hadde syntes det var leit å levere i fra meg noe misfarget. Men jeg kan forstå at for noen er liksom ei strømpebukse ei strømpebukse, og at de kanskje ikke har tenkt nevneverdig over det.
Så i dette tilfellet hadde jeg nok syntes det var irriterende, men tatt det på min egen kappe, og lært til neste gang.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 18:25   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun har sannsynligvis ikke lagt merke til misfargingen. Lånte stripete strømpebukse - leverte tilbake stripete strømpebukse. Ikke alle som legger merke til sånt. Faktisk...

Gammel 18-10-07, 19:16   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun har sannsynligvis ikke lagt merke til misfargingen. Lånte stripete strømpebukse - leverte tilbake stripete strømpebukse. Ikke alle som legger merke til sånt. Faktisk...

Det tenkte jeg også et sekund.

Men uansett, jeg legger merke til sånnt, så jeg ville garantert kjøpt ny hvis jeg skulle være så uheldig.
Men jeg har faktisk aldri ødelagt et eneste plagg i vask, veldig forsiktig med klærne våre.
Men jeg ville vasket den, jeg tror jeg hadde tatt det du sa som høflighetsfrase, og ville aldri klart å levere den tilbake uten å vaske den. Men jeg ville vasket den samme kveld, og tatt den med i bhg. så fort den var tørr (dagen derpå eller den etter).

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 19:19   #4
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det slo meg også.... Jeg kunne sikkert vært av "sjuskene" som leverte tilbake ødelagt strømpebukse - for nå har jeg sittet å lurt gjennom hele tråden hvordan i all verden det går an å ødelegge en strømpebukse i vask.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 23:18   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

for nå har jeg sittet å lurt gjennom hele tråden hvordan i all verden det går an å ødelegge en strømpebukse i vask.

Du kan prøve å vaske en hvit sammen med fire røde for eksempel. Det pleier å gjøre susen hjemme hos oss. Eller enda bedre: en rosa sammen med åtte svarte t-skjorter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 01:05   #6
mus
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2007
mus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hadde tenkt "Aaaahhh!!! går det ann??" og vært rimelig så irritert på meg selv for at jeg hadde gjort en feilvurdering en eller annen plass. Hadde ikke gjort mer med det, annet enn å irritere meg grønn et par måneder..

Selv ville jeg også tatt "du trenger ikke vaske den, jeg kan gjøre det selv" som en høflighetsfrase, og vasket den selv om det var mitt barn som hadde lånt. MEN, om den som eide plagget hadde sagt dette hadde jeg i det minste vasket den kjapt og levert den tilbake. Jeg synes det er drøyt å vente en hel uke, får å så hive den inn sammen med svarte klær! når eieren har sagt hun kan/vil vaske den selv dagen etter.

Uansett, andres eiendeler behandles med omhu, og ødelagte eiendeler erstattes, etter min mening.

mus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 08:25   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Det mest normale hadde vel vært og kommentert at strømpebuksen var blitt farget av, og hørt om man skulle kjøpe en ny. Å late som ingenting når slikt skjer blir for meg veldig merkelig.

Men jeg hadde ikke sagt noe til de som lånte strømpebuksa, altså. Bare undret meg veldig...

Gammel 19-10-07, 11:03   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vasker dere forresten ganske nye klær som er mørkt/lyst stripete? Jeg blir alltid stående med dem i hånda og spekulere, før jeg tar en sjans.

:kunne godt vært synderen i dette tilfellet:

Gammel 18-10-07, 19:31   #9
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Så i dette tilfellet hadde jeg nok syntes det var irriterende, men tatt det på min egen kappe, og lært til neste gang.

Det er akkurat det jeg gjør..

Det henger nok sammen med at hun rett og slett ikke har lagt merke til det, men den var meget nøysommelig brettet sammen og luktet godt. Og pent pakket inn i en brødpose. Det er mer enn hva jeg gjør. Jeg legger den som regel i hylla, eller dytter den ned i sekken.

Vi har lånt mye klær pga stadige uhell, og jeg har alltid vasket det for seg eller vært veldig sikker på vaskeanvisningen.
Men vi er ikke alle like..

Gammel 19-10-07, 21:08   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde vel neppe klart å si noe om jeg fikk et ødelagt plagg i retur, men hadde jo tenkt mitt ja.

Som de fleste andre hadde jeg beklaget og kjøpt ny strømpebukse om jeg hadde vært den som hadde lånt til mitt barn.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.