|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tåler regn
|
Sv: Overvekt kontra undervekt ...Jeg har en kusine som nå har slanket seg 20kilo. Hun elsker at folk sier at hun er blitt så slank,sprek og flott. Hun forteller at det har vært utrolig oppmuntrende i den tøffe prossessen det er å slanke seg. Det hjalp henne slik at hun ikke gav opp. Som hun selv sa:"Hvem vil vel ikke ha komplimenter for noe man har jobbet så hardt for"? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Overvekt kontra undervekt ...
Jeg har litt tanker rundt slike kommentarer. Når man har blitt sprek og flott som slank, var man da lat og stygg som overvektig? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Jeg synes det er litt å lage unødvendige problemer å tenke altfor mye på den tolkningen av en kompliment (med mindre folk, som Teofelia vel har vært inne på, eksplisitt sier at "ja, for du var jo ikke akkurat noe fruktfat før"). Det er ikke noen nødvendig sammenheng mellom "slank" og "sprek og flott"; det går også fint an å bli sprekere og flottere uten å bli slankere i det hele tatt, ved f.eks. å trene mer, få en ny kjæreste, trives bedre i jobben og/eller kle og sminke seg litt annerledes. I tilfellet med den omtalte damen gjetter jeg at hun var blitt både slankere og sprekere og flottere, og at hun ble glad for å få komplimenter for dette. (Det ville jeg også blitt.)
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Overvekt kontra undervekt ...Jeg skjønner ellers at mange synes det er vanskelig å ta mot komplimenter, og mener ikke å si at de er dumme eller vrange som insisterer på å tolke dem feil. Det forrige innlegget var absolutt ikke ment som kritikk av dem som ikke liker denne typen komplimenter.
|
|
|
#5 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Sv: Overvekt kontra undervekt ...Hmm … Det er selvsagt ikke utenkelig at jeg har dårlige antenner og ikke skjønner at jeg fornærmer folk, men jeg har aldri opplevd å få annet enn positive reaksjoner på det når jeg sier "Så pen du er i dag" eller "Du har blitt skikkelig flott" eller på annen måte tilkjennegir at jeg synes folk har utseende med seg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med deg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tåler regn
|
Er du en sånn at når du har pyntet deg til julebord, og mannen din sier du er flott. Da tror du automatisk at du er stygg ellers? Da er du iallefall en utrolig mistenksom person. En merker godt når et kompliment blir gitt i beste mening, og man ikke har noen skjult agenda. Iallefall gir jeg komplimenter for å glede folk! Og jeg sier dem kun hvis jeg virkelig mener det. Er glad for at folk i min omgangskrets og familie setter pris på komplimenter. Og da gjelder det ikke bare utseende, men gjerne også om jeg synes de har gjort noe flott. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|