Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 22:55   #1
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg ser du bor i Vestfold. Jeg vil tro klimaet er et ganske annet der sammenlignet med mange andre steder i landet. Sånt blir sjølsagt avgjørende når man velger yttertøy. For eksempel har jeg sett folk på vestlandet framheve betydningen av vanntette dresser, mens det ikke er så viktig at det er varmeste sort. Folk som bor på indre østland er gjern mer opptatt av at dressen skal være skikkelig varm. At den er den aller tetteste er ikke så viktig for dem.

Her kan det komme ned mot -15 ja.. ikke hele vinteren men deler av den.

Det blåser også mye da vi bor ved kysten og da blir det fort mye kaldere enn gradestokken viser.

Noen ganger er det mildt og slapsete andre ganger er det svinkaldt, samt at vi ikke oppholder oss her hele året dager hos hos familie på innlandet hvor det fort kryper under .-20
Så jo, vi velger klær som kan brukes i kaldt og vått vær, så kler vi barna etter været under dressen.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:01   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Her kan det komme ned mot -15 ja.. ikke hele vinteren men deler av den.

Det blåser også mye da vi bor ved kysten og da blir det fort mye kaldere enn gradestokken viser.

Noen ganger er det mildt og slapsete andre ganger er det svinkaldt, samt at vi ikke oppholder oss her hele året dager hos hos familie på innlandet hvor det fort kryper under .-20
Så jo, vi velger klær som kan brukes i kaldt og vått vær, så kler vi barna etter været under dressen.

Du sier jo i tidligere innlegg at barna dine ikke er ute i så kaldt vær. Da er det jo helt irrelevant hvor kaldt det kan bli. Er barna ute i minus 15 og minus 20 er det helt andre behov enn om de bare er ute i minus 5 uavhengig av hvor kaldt det er hvor man bor. Hadde jeg holdt barna inne i månedsvis om vinteren (de dagene det er under minus 5) så hadde klesbehovet vært et helt annet.

Hvordan man klarer å holde barna varme med bomull innerst er for meg en gåte. Vi må gjøre det på den ene gutten vår fordi han har eksem, men jeg synes ikke det er lett. Mens han må kles i flere lag trenger storebror som kan ha ull innerst færre lag og har mye større bevegelsesfrihet i klærne.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:10   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Har regnet ut at jeg har brukt ca 7500 til nå på 3 sett Troll ullfleecetøy, 2 Reima- luer, 2 par Troll-votter, en to-delt Ticket dress, en Reima høstdress, to boblejakker fra Cubus og Lindex , og tre par Gore-tex sko til alle jentene (ett par fra Eurosko, to på tilbud fra Obs) . Heldigvis passer vinterdressene jeg kjøpte i fjor til de to yngste, fortsatt. Fikk 10 % rabatt av det jeg kjøpte på Junior barneklær på Manglerud, så sparte inn litt der......

Ennå har jeg ikke kjøpt ullundertøy, men tror fjorårets passer endel ennå.

Det koster med utstyr til barn, ja!!! Det jeg er mest opptatt av i forhold til vintertøy, er at de skal slippe å ha masse tykke lag på seg, så de knapt kan røre seg, men at de heller kan ha bevegelige og tynne dresser, med ett eller to lag under,- og kunne røre masse på seg! Også liker jeg kvalitetsvottene og luene som er helt vann og vindtette....kunne ikke klart oss uten de!

Gammel 11-10-07, 09:35   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

At alle barn blir kalde i bomull er bare tull. Da eldste var lita var det ikke så vanlig med ullundertøy så hun brukte kun bomull innerst. Hun var omtrent aldri kald. Elefanten skoa gjorde at hun heller aldri var våt. Hun var ute i mange minus, både på østlandet, i nordland og i finnmark. I mange timer i strekk.

Nå bruker alle her ull innerst, men jeg tror ikke mellomste hadde vært spesielt kaldere med bomull. Hun er veldig varm av seg og hadde nok fint klart seg en vinter uten ullundertøy.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.