Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-07, 13:39   #721
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jepp, jeg fikk beskjed om å bruke lystgass, for da ville jeg puste riktig. Jommen sa jeg smør. Jeg ble skikkelig uvel av lystgassen og det føltes unaturlig å puste så sakte. Så da jeg fikk slått av lystgassen og fortsette med hundepustingen min, gikk ting så meget bedre. Ikke trengte jeg smertestillende heller.

Samme her, lystgass var bare plunder og heft, og jeg ble rasende. Nå prøvde jeg aldri å puste riktig under fødselen (ikke visste jeg hvordan det skulle gjøres heller, ettersom jeg bevisst hadde styrt unna alt som hadde med fødselsforberedelse å gjøre), men jeg tror at alle former for "tvungne" handlinger ville fungere dårlig for meg i en slik sammenheng. Jeg tenkte ikke på hvordan jeg pustet, og det gikk helt greit (uten epidural).

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 14:29   #722
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

For meg gikk det som sagt åt skogen. Merker jeg gruer meg.
Måtte neste runde bli lettere og kortere. :håper:

Hasselnøtt er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 14:40   #723
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det er nå engang slik at jeg jobber hver bidige onsdagskveld.
Kom innom vaktrommet mellom slagene på jobb i går kveld og fant min kollega hulkende og sminketørkende foran TV.
Dermed måtte jeg jo se hva dette dreide seg om, og gjett hvem som ble sittende på nett-tv til kl 1.30 i natt med tårevått tryne

Gammel 27-09-07, 14:42   #724
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke alltid man instinktivt vil puste riktig. En instinktiv reaksjon på smerte er frykt. Ved frykt slår helt andre reaksjoner inn enn det som er optimalt ved fødsel: Blod ut i ekstremitetene (flukt), overfladisk pust og spente muskler.

Gammel 27-09-07, 16:03   #725
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Pusten hjalp meg også, jeg fikk skryt fordi jeg pustet så bra, men jeg gjorde det jo helt automatisk. Det var veldig effektivt og gjorde godt.

Samme her, fikk skryt alle gangen for pusten.
Gode magedrag inn og ut, forholdsvis roleg

Lystgass var pyton, måtte ha MASSE luft eg. Orka ikkje vere innestengt i ei maske.

Gammel 27-09-07, 16:06   #726
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

For meg gikk det som sagt åt skogen. Merker jeg gruer meg.
Måtte neste runde bli lettere og kortere. :håper:

De jeg kjenner som har spy-fødsler, har alle slitt godt. Og det er jo veldig forståelig. Får håpe du slipper unna oppkast og dritt denne gangen. Gir de forresten afipran til fødende og vil det i det hele tatt ha noen effekt?

Gammel 27-09-07, 16:16   #727
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hasselnøtt: Søsteren min spøy visst som en gris første fødsel, andre fødsel beskrev hun som å føde en ert. Så det er håp, iallefall.

Gammel 27-09-07, 16:22   #728
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt å høre at man ikke nødvendigvis trenger å kaste opp under alle fødslene sine hvis man har gjort det en gang. Jeg kastet også opp fra første ri. Det var helt grusomt. Heldigvis så sluttet det når epiduralen begynte å virke, men begynte igjen når de skrudde den av for at jeg skulle presse.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 16:24   #729
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg kastet opp mange ganger under begge fødslene. Som om det ikke var nok annet å irritere seg over.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 16:27   #730
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Afipran gis ikkje under fødsel fekk eg fortalt, ettersom oppkast er framkalla av smertene.

Eg kasta kraftig opp under første fødsel (laaang) , men ikkje på den andre (superkort).

Gammel 27-09-07, 17:01   #731
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Noen som vet når neste nettepisode blir lagt ut (der hvor den unge jenta føder)?

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 17:07   #732
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pusting med magen er oppskrytt

Jeg hadde absolutt alle riene i magen og det verste av alt var å puste med magen slik jordmora anbefalte. Å puste kontrollert med øvre del av brystet var det aller beste.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 18:48   #733
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men hvorfor måtte han stå på gangen egentlig?
Tror jeg ville hatt mannen min der når jeg sovna inn...

Sambo var der under hele KS'et mitt han- sto oppe ved hodet mitt. Fikk så bli med jordmor ut og stelle osv mens jeg ble sydd og trillet inn på intensiven. Topp opplevelse.

Gammel 27-09-07, 19:01   #734
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Sambo var der under hele KS'et mitt han- sto oppe ved hodet mitt. Fikk så bli med jordmor ut og stelle osv mens jeg ble sydd og trillet inn på intensiven. Topp opplevelse.

'

Når du fikk fullnarkose?

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 19:04   #735
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men var du i narkose?

Guava er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 19:05   #736
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Mannen min også, men jeg hadde bare spinalbedøvelse.
Hadde jeg fått narkose hadde mannen måtte vente på gangen.
Slik jeg har forstått det så er det litt mer hast og dramatikk når de velger narkose. Jeg har full forståelse for at de da ikke vil ha andre enn pasient og sykehuspersonell på oprasjonsstuen.

Gammel 27-09-07, 19:18   #737
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Men da fikk du helt sikker spinalbedøvelse ja?

Gammel 27-09-07, 19:36   #738
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

ja. Det er økt risiko for det. Både i forbiindelse med intubering og ifb med barnet.

Hun ble da ikke intubert?

Uansett, tøff og sterk episode det der.
Kjennte meg igjen i mye og satt og sippa
Jeg er så glad for at jeg vet at det går bra med Silje og babyen.

Aminta er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 19:38   #739
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Uansett, tøff og sterk episode det der.
Kjennte meg igjen i mye og satt og sippa
Jeg er så glad for at jeg vet at det går bra med Silje og babyen.

Alle som får narkose blir intubert.

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 27-09-07, 19:42   #740
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Joda, de intuberte henne ETTER at hun hadde den masken foran munnen. Etter man hentet ut barnet fikk du se en slange ut av munnen på henne; ergo intubert.

Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.