Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pris på valp renraset/blanding/motehund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-26, 18:44   #14
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på valp renraset/blanding/motehund

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jamen, hvorfor tenker man på det som egne raser?
Jeg skjønner jo at tilbud og etterspørsel er en greie - men jeg skjønner helt seriøst ikke etterspørselen (og betalingsviljen) - gjør ikke folk noe research når de skal kjøpe seg hund? Hvis man tror det er en rase, kan man jo ikke engang ha googlet rasen man vurderer?

Hvem bestemmer hva som er en rase?
Altså for å få stille i offisielle utstillinger er det regler, men det er jo regelen til en organisasjon.
At valpekjøpere kan være idioter er ingen hemmelighet. Men jeg greier ikke å skjønne at man er mindre idiot bare fordi man kjøper en valp som har papirer.
Det finnes folk som mener mops er en god ide. Og som er erfarne hundefolk.
Og jeg mener de er betydelig mer stappteite enn en førstegangs valpekjøper som går for en poo blanding.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.