|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sløseripopulismen
Poenget er ikke hvilke kunstverk du personlig mener det er nødvendig å dra from som «vås», men at politikken skal ha armlengdes avstand til bl.a kunst og forskning. Det har vi sett eksempler på i de siste at ikke overholdes, verken nasjonalt eller lokalt. Og når hvilke kunstuttrykk og forskningsresultater vi skal ha plutselig blir politisk bestemt, så blir det et middel for politikk, ikke uavhengig. Og etterhvert vil økosystemet forvitre, og vi får dårligere kunst og forskning. Det har jo sammenheng med det som er nevnt over; at når politikere ikke liker resultatet av en utredning så bestiller de en ny. Jeg tror ikke det er besparende på sikt, fordi det er sammenhenger som gir ringvirkninger.
Sist redigert av Tallulah : 09-01-25 kl 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: SløseripopulismenJa, hvis man skal se etter de store sløse-postene så må man se på de store postene og det er virkelig ikke kultur. (Men de er mer synlige enn at det sitter saksbehandlere og lager utredninger man kunne spart seg for, eller at det betales for mye for eiendomsmasse som brukes for lite).
![]() |
#43 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SløseripopulismenTallullah: Jeg er helt enig i at de trenger armlengdes avstand. Jeg skjønner ikke hvorfor du tror jeg ikke mener det? Vi vanlige folk kan jo uansett ha våre meninger om sløsing, som på alle andre områder? Mulig vi snakker forbi hverandre?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|