Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-24, 23:58   #841
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Man får ikke med seg en smørekniv inn i Vatikanet hvert fall

Bekrefter dette.

Gammel 14-12-24, 00:16   #842
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Liten saks går fint er min erfaring.

Gammel 14-12-24, 09:23   #843
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vi reiste helt til Istanbul før en (barne)saks ble oppdaget i bagasjen, så det går tydeligvis an.
I sommer reiste jeg også med en hel flaske vann gjennom sikkerhetskontrollen, men det var fra Tyrkia. Der sover de på post, tror jeg.

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 14-12-24, 10:40   #844
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Mannen min ble fratatt en dyr sigarlighter da vi skulle fly Air India. Det var ikke lov å ha med lightere hverken i innsjekket bagasje eller i håndbagasje. Utrolig irriterende, men i det minste har jeg julegaven klar.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 14-12-24, 15:59   #845
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en drikkeflaske med vann i sekken til 4-åringen nå. Det gikk helt fint, jeg fikk bare beskjed om å ta den ut neste gang. Men drikkeflasker til barn er tydeligvis lov på Gardermoen. Heldigvis.

Da eldste var baby måtte jeg smake på Nutramigen (melkefri MME) for å få det gjennom sikkerhetskontrollen. Det er jo kjent for å smake spesielt pyton, barnelegen anbefalte oss å ha en spiseskje sukker i. Men Storebror drakk det uten, så da gjorde vi ikke det. Angret litt på det akkurat da.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 14-12-24, 21:25   #846
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har dere sikkerhetskontroll i Oslo? Vi har ikke i Kr.sand.

Er nok fordi vi er så beinharde i Oslo.

... men jeg flirte jo litt da de tok fra meg den bittelille broderisaksen, og var litt kry over at de tenkte at jeg potensielt skulle klare å gjøre skade på noe annet enn en sytråd med den.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 15-12-24, 08:52   #847
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Er nok fordi vi er så beinharde i Oslo.

... men jeg flirte jo litt da de tok fra meg den bittelille broderisaksen, og var litt kry over at de tenkte at jeg potensielt skulle klare å gjøre skade på noe annet enn en sytråd med den.

Nå lo jeg godt.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 15-12-24, 09:13   #848
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

På Gardermoen har poden blitt sluppet gjennom med en liten lommekniv og en boks med grillkrydder. Forskjellige turer altså. Han var kanskje 8-10 år. I Tyrkia var de fryktelig skeptiske til grillkrydderet. Og på Gran Canaria likte de ikke lommekniven. Han fikk den med etter mye måling og kjeft på oss voksne. Jeg var altså SÅ flau for at vi ikke hadde sjekket den sekken hans før han pakket.

Gammel 15-12-24, 18:32   #849
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det gikk fint. Jeg glemte å ta den ut, og kom ikke på det før jeg fant frem strikketøyet på flyet. Håper det går bra hjem igjen også! Skal huske på det når jeg skal være meddommer i januar.

Som ung skulle jeg en gang reise på juleferie med alle julegavene i håndbagasjen. Da oppdaget jeg i sikkerhetskontrollen at kjæresten hadde gitt meg akkurat det jeg ønsket meg: en skikkelig spikkekniv.

Min bror gav meg en sånn krydderhakke. Securitasvakten på Gardermoen ble skikkelig sur.

Gammel 18-12-24, 01:17   #850
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde manikyrsett i håndbagasjen fra USA en gang (hadde glemt det lå der), med to bevæpnede vakter åpnet den myndige damen håndbagasjen og trakk fram settet. Jeg beklaget alt jeg kunne, og damen ble mye mildere men sa hun MÅTTE ta neglefilen. Men saksen fikk jeg beholde. De to bevæpnede vaktene var mye mer fascinert av et elektronisk spill jeg hadde med meg (dette er sikkert 20 år siden) og lurte fælt på hvor jeg hadde kjøpt det!! Bare guttungene det der jo.

Gammel 18-12-24, 08:14   #851
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Har kun blitt fratatt strikkepinner en gang, og det var på Heathrow for omtrent 25 år siden. Små sakser har gått greit, men så har jeg hatt sånn mini-saks som er omtrent fire cm stor.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 18-12-24, 09:31   #852
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste datter gikk gjennom sikkerhetskontrollen med masse bestikk i sekken (reiste rett fra skolen, og hadde hatt med boks med middagsrester til skolemat), og yngste datter har reist med sveitsisk foldekniv i håndbagasjen. Mens jeg har blitt nektet å ha med et lite glass med honning, kjøpt på et matmarked i Tyskland.

Gammel 18-12-24, 13:34   #853
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Etter at sikkerhetskontrollen ble innført så fikk en kjøpt samekniver inne på flyplassen i Tromsø, altså etter at du hadde gått igjennom sikkerhetskontrollen.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 18-12-24, 13:35   #854
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg lurer på om hvor frisk jeg burde være før jeg setter kaledeig for å bake senere. Hoster nesten ikke lengere men er litt slapp fortsatt. Har hatt enda en runde med forkjølelse siden torsdag.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 18-12-24, 13:47   #855
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Tror en person med fratatt strikketøy i sikkerhetskontrollen kan utgjøre vel så stor fare enn selve strikketøyet

Det tror jeg er veldig sant. Vi strikkere er rimelig rabiate.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 18-12-24, 14:33   #856
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det tror jeg er veldig sant. Vi strikkere er rimelig rabiate.

Helt klart. Den som påstår at strikking senker blodtrykket har tydeligvis ikke oppdaget en stor feil halvveis inn i strikketøyet, prøvd å fullføre de siste to cm med bare bittelitt garn igjen og bedt pent til høyere makter om at det er nok eller prøvd å telle til 276 masker mens noen snakker til deg.

Gammel 06-01-25, 09:52   #857
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Kina, hva anbefaler du å lese før en eventuell tur dit til neste år? Hvilke andre forberedelser bør vi gjøre?

Det er et vennepar som spør om vi blir med på en tur dit, det er hennes hjemland.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 06-01-25, 11:19   #858
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om de (byantikvaren var det vel som insisterte på det) som bestemte seg for en lang, tilgjengelig betongfasade på det nye Tøyenbadet virkelig trodde det ikke skulle bli dekorert av frivillige kunstnere?

Høyst relevant og aktuell kommentar også.

https://www.ao.no/toyenbadet-ble-tag...s/5-128-956835

(I tilfelle det er abb, badet åpner vel i dag (?), og noen har dekorert med grafitti som blant annet sier « STYGT». )

Gammel 06-01-25, 12:27   #859
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var i Kina i sommer. Dere bør ha en god plan for hva dere skal se, og bestille bitlletter i god tid.

Nå har de vel innført visumfrihet i 14 dager (eller noe sånt), og da er det jo ikke like lenger samme stresset med å ha booket alle overnattinger på forhånd.

For interne reiser i landet vil jeg på det sterkeste anbefale dere å ta tog, selv på ganske lange strekninger så går det fortere enn å fly (hvis du inkluderer tiden det tar å komme seg til flyplassen og sikkerhetssjekker). I tillegg er det jo stor stas å kjøre tog som kjører i 350 km/t. Og siden du vet hvor jeg jobber - vise bilder fra hvor fort toget har kjørt til alle kollegene mine. De har nemlig display inni toget som viser hvor fort det kjører.

(Altså - vi kjørte fra Nanjing til Beijing på ca 3,5 time. Avstanden er like under 1000 kilometer. Det er omtrentlig det samme som Oslo - Mo i Rana ... på 3,5 time. Sånt jo ha'kke vi her i landet gitt. ... men da må jeg jo fortsette med å fortelle at dette toget bare stoppet i byer med mer enn 10 millioner innbyggere. De har et litt annet markedsgrunnlag for togreisene sine i Kina.)

Gammel 06-01-25, 13:57   #860
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

... men da må jeg jo fortsette med å fortelle at dette toget bare stoppet i byer med mer enn 10 millioner innbyggere. De har et litt annet markedsgrunnlag for togreisene sine i Kina.)

ville kjørt temmelig kjapt forbi hele Norge da.

tink er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.