Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva koster en fest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-24, 09:42   #1
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Du vil ha både nyoppusset hus, fin ferie og stor fest samme året? Og helst ikke kompromisse med å lage mat selv eller be gjestene bidra med drikke? Janei, hjertet mitt blør for deg, altså.

Gammel 26-09-24, 09:49   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Du vil ha både nyoppusset hus, fin ferie og stor fest samme året? Og helst ikke kompromisse med å lage mat selv eller be gjestene bidra med drikke? Janei, hjertet mitt blør for deg, altså.

Her er det vanlig med catering, velkomstdrink å ta med resten av drikke selv. Ikke så all verden å spare, så jeg tror fort du kommer opp i 20-lapper.

Vi vurderte 50-års feiringer kombinert med 30-års bryllupsdag, men valgte tur for to til Hellas i stedet for. Vi hadde penger til begge deler, men jeg er fr gniten til å svi av så mange penger på en kveld.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-24, 11:54   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ja, det er skikkelig synd på meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-24, 11:56   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det der med å be gjestene ta med drikke: Det er ikke nødvendigvis at jeg ikke VIL det, for å være vrang, liksom. Jeg synes bare det er litt frekt, men det er i MITT hode, jeg mener ikke å kritisere andre. Jeg har bare ikke opplevd det siden studenttiden og tror mange ville reagert.

Det med å lage mat selv handler blant annet om stress og helse.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-24, 12:56   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men det der med å be gjestene ta med drikke: Det er ikke nødvendigvis at jeg ikke VIL det, for å være vrang, liksom. Jeg synes bare det er litt frekt, men det er i MITT hode, jeg mener ikke å kritisere andre. Jeg har bare ikke opplevd det siden studenttiden og tror mange ville reagert.

Jeg har aldri opplevd et arrangement (utenom bryllup) hvor vi ikke har hatt med drikke etter mat, tror jeg. Har aldri tenkt på at det ikke er vanlig (eller frekt). Det er veldig fint å få drikke til maten.

Gammel 26-09-24, 14:14   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er stadig vekk på fester der man må ta med egen drikke. Synes ikke det er rart i det hele tatt. Ville gått for type "jeg har velkomstdrink, mat og noe vin til maten, drikke utover det er det fint om dere tar med selv".

Sånn utover det, ift det du spør om, jeg vil tippe rundt 20 000.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-24, 14:18   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er stadig vekk på fester der man må ta med egen drikke. Synes ikke det er rart i det hele tatt. Ville gått for type "jeg har velkomstdrink, mat og noe vin til maten, drikke utover det er det fint om dere tar med selv".

Sånn utover det, ift det du spør om, jeg vil tippe rundt 20 000.

Det er standard her og.

Gammel 26-09-24, 14:23   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er helt innafor å kjøpe inn noe drikke, men si at det man vil drikke utover kvelden tar man med selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 18:41   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes også det er helt innafor å kjøpe inn noe drikke, men si at det man vil drikke utover kvelden tar man med selv.

Vanlig på fest her også.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.