|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?
Ja, og ikke minst handlemønster. Det er mange av grønnsakene nevnt som er innom oss i løpet av en uke, men siden vi handler mer eller mindre daglig ligger de i butikken, ikke vårt kjøleskap/benk.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?
Ja, det er sant, og omvendt også. Jeg bruker ikke stangselleri eller chili så innmari ofte, men har man først kjøpt det så er det jo såpass mye i pakken at man bare bruker litt, også ligger resten der helt til neste gang man skal bruke det, hvor det sjekkes og enten brukes igjen, eller kastes og man kjøper ny. Derfor befinner det seg stort sett i kjøleskapet til enhver tid. Andre ting, som jeg bruker mye oftere, bruker jeg opp alt av i en rett, og så kjøpes det ikke før neste gang vi trenger det, som kan være et par uker senere. Slik er det med f.eks blomkål her, eller søtpotet m.m. Og til dels også brokkoli og spinat (men det bruker vi oftere, derfor skrev jeg opp det under "som regel", fordi det som regel er innkjøpt til en nær forestående middag).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-08-24 kl 14:14. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?Vi handler også så og si hver dag og prøver å ikke ha grønnsaker liggende over tid. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|