Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-24, 09:53   #11
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Samme her, nettopp fordi jeg blir så vanvittig irritert på de som plinger. Nå skal det sies at jeg unngår så langt det går å sykle på fortau. Velger bevisst heller ruter der det er trygt å sykle i gata, også om det blir litt omvei.

(Forøvrig blir jeg like irritert på syklister som vinker takk hvis jeg kjører bil og stopper for dem når de sykler over gangfelt. Halloooo, jeg stoppa ikke for å være grei, men fordi du ikke viste tegn til å stoppe sjøl om du har vikeplikt og jeg ikke har det minste lyst til å kjøre på deg sjøl om det er du som bryter loven! )

Jeg nikker alltid vennlig til bilister som stopper når jeg har sakket helt ned ved fotgjengerfeltet men ikke gått av sykkelen. Jeg gjør det for å takke for smidighet, for alle vet at trafikkavviklingen for alle parter - både bilist og syklist - går lettere hvis man slipper å vente på folk som går av sykkelen og går over fotgjengerfeltet. At noen skulle irritere seg over denne hilsingen er over min forstand.

Edit: Og syklisten bryter ikke loven. Det er ikke forbudt å sykle over fotgjengerfelt - men biler har ikke vikeplikt for deg hvis du gjør det.

Sist redigert av banana : 26-07-24 kl 10:52.
banana er ikke aktiv  

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.