|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fjerne karakterkrav til lærerutdanning - veien til en bedre skole?Oslo, jeg er helt enig i punkt 1. Få tilbake profesjonsutdanningen, men hev kvaliteten på mange av lærerutdanningene og utvid pedagogikkfaget. Det var begrenset med klasseledelse, relasjonsbygging, konflikthåndtering og foreldresamarbeid man lærte i adjunktutdanningen tidligere. Og legg gjerne til et praksisår, øk i hvert fall mengden sammenlignet med tidligere. Mentorordning for nyutdannede tror jeg også er en god idé.
|
|
|
#2 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Fjerne karakterkrav til lærerutdanning - veien til en bedre skole?
Men så lenge lovverket legg opp til individualisering bør ressursene følge med lovgivinga. Det finst ein del urimelege foreldre, det veit eg alt om. Men det er langt fleire som har enkeltvedtak som det ikkje kjem ressurser med.
|
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Nettopp. Enten må lovverket endres, eller ressursene må økes. Politikere som lyver om hva man har rett på uten å bevilge pengene som trengs, er nettopp det. Løgnere. De må stå for det nivået av hjelp de har tenkt å bevilge penger til. Hver gang det slås opp i media at noen ikke får det de har rett på, går politikerne ut og sier «sånn skal det ikke være». Men de bør og må vite at det er det de har bevilget penger til.
Sist redigert av oslo78 : 06-07-24 kl 12:10. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er derfor jeg mener det er en samfunnsutfordring på systemnivå. Det handler ikke bare om regelverket, men om det også, selvsagt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|