Sv: Gruffetråd #15
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Ungdomsskolen som Storebror skal begynne på sendte ut en sms til alle foreldre om at barna deres som skal begynne i 8. klasse skal sende en melding med navnet sitt til en miljøarbeider, fordi de ville ringe og ha en samtale med alle som skal begynne. Kjempefint tiltak! Men ingen har ringt Storebror, selv om både han, faren og jeg har sjekket at han har sendt til riktig nummer. Da blir det tiltaket bare til en ekstra belastning, Storebror grubler på alt som kan være grunnen til at han er glemt og i dag er det skolestart. 
Så utrolig dumt! Håper noen ringer han og at han får en unnskyldning og forklaring. Ikke kjekk start på året. 
Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.
Når Herremannen fikk førerkort fikk han ansvaret for å kjøpe inn det som bare han spiser. Brød, laktosefri melk, pålegg som bare han spiser osv. Så vippset han krav til meg. Det var helt håpløst å holde styr på når ting tok slutt (spiser ikke noe på flere dager og så nesten et helt brød på en dag). Det underlettet. 
God plan! Rent bortsett fra at jeg risikerer at han går bananas og kjøper i vildensky. Så jeg tror jeg vippser ham i forkant og så kan han kjøpe det han vil ha.