Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-23, 18:28   #321
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Blei sjuk midt under ferieturen vår, så den blei ein smule amputert. Kjørte opp frå Danmark, gjennom Sverige på rein vilje og stahet. Parkerte til slutt i Hokksund for nokre dagar. Prøvde å få tak i legekontoret på mandagen. Ringte og venta gjennom heile telefontida deira. Kom ikkje gjennom. Så sendte til slutt ei melding og ba om antibiotika der. I dag fekk eg det.
Møkka kropp, møkka rosenutbrudd og møkka ferie. Kom heim i går og håpar at medisinar gjer at eg kan få eit par fine dagar av denne ferien.

Gammel 03-08-23, 20:07   #322
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg må bare gruffe over et nært familiemedlem

Jeg og.

Gammel 03-08-23, 21:15   #323
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Svigermor kommer med små stikk hele tiden om at mannen min gjør for mye for meg og tar for mye ansvar for barna, og jeg er så redd for å aldri bli «meg selv» igjen.

Så slemt!

Gammel 03-08-23, 21:20   #324
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Når jeg betaler for at HeltHjem skal sende pakken hjem, og de sender SMS om at de leverer den på nærmeste utleveringssted.

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 22:45   #325
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hvilken bank er dette?
Spørs om sommervikarene har fått råde.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Bulder bank?

Bulder, ja!

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jaisus, den banken hadde jeg droppet.

Jeg vurderer det.

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 03-08-23, 23:18   #326
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Så slemt!

Ja, hun kan være ordentlig kjip innimellom. Særlig med litt promille, og den var i praksis konstant denne ferien. Stort sett er hun snill og greit altså, hun er bare litt for dårlig til å holde ting for seg selv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 01:31   #327
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lite tips: når du er på et arrangement der parkeringen foregår etter sardin i boks-prinsippet, og du står forrerst i en av de to rekkene som sperrer for alle som står parkert med snuten inn i nevnte rekker - da kan du godt gasse litt på ut fra arrangementet. Du trenger ikke komme aller, aller, aller sist. Begge de to forreste bilene.

Jaja, hjemme nå.

Gammel 04-08-23, 08:40   #328
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tenkte jeg skulle sende en e-post til Telenor. Nå må jeg jo betale for online e-posten min og da synes jeg godt de kan få på plass et spamfilter. 90% av e-posten min er dritt.
Men skulle du sett. Man kan ikke maile Telenor med spørsmål om online.
I kid you not!!
Man må ringe eller fikse problemet selv…..
Ironien i det altså.

Det minner meg om da jeg flyttet og meldte flyttingen på riktig vis over alt, inklusive hos Telenor. Nær et år seinere virket ikke telefonen lenger. Den var blitt stengt fordi jeg ikke hadde betalt en regning. Regningen var sendt til gammel adresse og ikke videresendt og de ante ikke hvor jeg bodde. Ingen av dem på kundeservice så ironien i at adressen min var lett å finne, den stod i telefonkatalogen ...

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 09:15   #329
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det lov å gruffe over hvor dyrt det er å dø i dette landet? Vi har hatt dødsfall i nær familie, og jeg synes prisene på bisettelse/begravelse er hinsides. Vi har heldigvis mulighet til å velge det vi ønsker for avdøde, men ut fra prislisten tror jeg veldig mange ikke har mulighet til det samme.

007 er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 09:55   #330
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lov, 007. Det er helt vanvittig. Og rein utnytting. Ingen har lyst til å fremstå som kjip eller gnien i forbindelse med dødsfall, så begravelsesbyråene kan skrive med gaffel. I situasjonen vil man jo bare at det skal gå greit å få gjennomført og få det overstått. Ingen går vel ut og ber om pristilbud fra flere byråer. Og det vet de.

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 10:03   #331
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag er jeg litt irritert på Telenor som er frekke nok til å sende meg e-faktura for onlinemailen som har vært gratis hittil. Hadde gladelig betalt dersom de hadde klart å hindre spam, men det har jo søren meg eksplodert i det siste. Ti spammail om dagen? Det gidder jeg ikke betale for, jeg bruker den bare som en ekstrakonto uansett.
Så nå er jeg i gang med å få en oversikt over hva jeg har registrert på den mailen, og overføre til en annen mailkonto.

Gammel 04-08-23, 10:04   #332
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

I dag er jeg litt irritert på Telenor som er frekke nok til å sende meg e-faktura for onlinemailen som har vært gratis hittil. Hadde gladelig betalt dersom de hadde klart å hindre spam, men det har jo søren meg eksplodert i det siste. Ti spammail om dagen? Det gidder jeg ikke betale for, jeg bruker den bare som en ekstrakonto uansett.
Så nå er jeg i gang med å få en oversikt over hva jeg har registrert på den mailen, og overføre til en annen mailkonto.

Jeg skulle ønske jeg kunne det. Det har vært hoved-e-posten i 24 år og er registrert absolutt over alt! Så selv med en million spam-meldinger daglig vet jeg ikke om jeg orker jobben.

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 10:06   #333
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg skulle ønske jeg kunne det. Det har vært hoved-e-posten i 24 år og er registrert absolutt over alt! Så selv med en million spam-meldinger daglig vet jeg ikke om jeg orker jobben.

Ugh. Forståelig.

Gammel 04-08-23, 10:11   #334
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Er det lov å gruffe over hvor dyrt det er å dø i dette landet? Vi har hatt dødsfall i nær familie, og jeg synes prisene på bisettelse/begravelse er hinsides. Vi har heldigvis mulighet til å velge det vi ønsker for avdøde, men ut fra prislisten tror jeg veldig mange ikke har mulighet til det samme.

Enig, det er helt vanvittige priser. Ble sjokkert da vi gravla svigerfar i fjor.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 10:11   #335
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme her.

007 er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 10:24   #336
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begynte å bruke Gmail for noen/mange år siden, deilig spamfritt, og sjekket jevnlig online-adressen min og hadde noen brukernavn/passord på den eposten. Plutselig var eposten stengt fordi jeg ikke hadde brukt den, dvs sendt e-post fra den, selv om jeg jevnlig logga inn og sletta dritt. Ble ganske sur for det.
Prøvde å ringe Telenor da, men var umulig å åpne eposten for meg sånn at jeg kunne hente ut viktige ting der. Men neida.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 10:37   #337
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg føler med deg, dødsfall er skikkelig dyrt Som en mager trøst kan jeg fortelle at det ikke er billig i andre land heller.

Gammel 04-08-23, 10:38   #338
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kondolerer, 007

Gammel 04-08-23, 10:48   #339
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er utfordringen min også. Men jeg er jammen usikker altså. 9/10 er spam. Mulig det er verd jobben med å bytte.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 13:31   #340
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Samme her.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.