Sv: Unpopular opinion-tråd
Opprinnelig lagt inn av Nera, her.
Vi har folk som begynte på fotball i 1. klasse, sluttet etter et halvt år fordi de virkelig ikke trivdes, og som nå, midt i 5. klasse forventer (foreldrene gjør) at de skal kunne hoppe rett inn som om tiden har stått stille, for det er jo en sosial aktivitet som vennene driver med. Trenerne (vi har mange, det skal de ha!) må derfor stå i bro for å tilpasse i alle retninger slik at alle skal føle mestring. Vi har også eksempler der trenerne må kjøre og hente spillere som har meldt seg på kamper, men glemt hele greia. Enden på visa blir at alle blir frustrerte.
Jeg må jo si jeg synes det er temmelig oppsiktsvekkende å mene at 5. klassinger (10-åringer!) ikke skulle kunne bli med i det lokale fotball-laget og snakke som om de ødelegger for de som har spilt siden 1. klasse. Det er vel dette som gjør meg mest trist og sint når det gjelder idrett for barn; foreldre som glemmer at det faktisk er barn. Det er ikke slik at idrettskarrieren til Per blir ødelagt selv om Ivar får være med på laget etter å ikke spilt de første fire årene.
|