Sv: Gruffetråden 13
Jeg synes også det er vanskelig å rydde. For det første er vi tre rotekopper og for det andre kan ingen av oss rydde bort noe - da glemmer vi det. Så medisiner, enkelte matvarer (frukt fx), fjernkontroller, fikledingser, viktige papirer, headset/gamingutstyr, hobbygreier … det må rett og slett stå fremme. Og det er det å rydde rundt dette som blir så vanskelig. Ikke er vi minimalister heller.
Men nå har jeg endelig begynt med matskapet. Alt vi bruker av matvarer står jo på benken. Jeg blir aldri en som tømmer mel etc over i egne bokser for estetikken (hallo, det kommer jo ferdig emballert), men nå øyner jeg et håp om å finne igjen kjøkkenbenken i alle fall. Og å rydde matskapet betyr å kaste utgått. Fem år gammelt mel og sånn. Suppeposer kjøpt en gang da kidsa var adskillig mindre enn de er i dag. Jeg gidder ikke engang å finne ut om det er brukanes. For andre hadde det tatt en time, men jeg innvilger meg å kunne ta litt nå og da.
Forøvrig ga jeg bort alle dukker leeenge etter at eldste hadde sluttet å leke med dem. Hun synes fortsatt det er dumt. Blir 17 i år. Ikke fordi hun skal leke med dem, men jeg ga jo bort barndommen hennes! Og minsten (16 i år) savner fortsatt «tuteskuten» (en sparkesykkelgreie med tre hjul i ren plast) som jeg ga bort da han var 6 … Så det er ikke alt vi ikke ser som vi glemmer!