Sv: Harry og Meghan
Alternativet til kongedømme er vel en symbolsk president, ikke en president som den vi har i USA. Det kunne vel fungert, da er det i alle fall noen som er vagt til rollen, og ikke født inn i den. Jeg er veldig glad for at parlamentarisme ikke gir rom for at vi kan ha presidentstyre slik som i USA. Å risikere å ende opp med President Listhaug eller President Mr Paradis Hotel eller noe tilsvarende. :angst:
Jeg har ikke veldig sterke følelser mht kongehus eller ei. Men jeg mener jo egentlig at det er horribelt at mennesker skal fødes inn i en rolle på den måten man gjør i et kongedømme. Og at kongehuset i England er et tragisk eksempel på hvor galt det kan gå. Å klandre Harry for den han er synes jeg er slemt. Selv om der er mye mulig at Harry er slem, han også. Men Jesus, hvor skada vil man ikke bli av å vokse opp i en dysfunksjonell familie i et land med media som den britiske? Og Meghan med null peiling på kongelige greier har sikker brukt tiden til å fortelle ham hvor føkka ting er. Kan man klandre henne? Jeg hadde sikkert også sagt Harry noen pauli ord om familien hans, om det var meg han giftet seg med. Jeg suger jo også på kongelig kutyme og sliter med regler og rang for regler og rangens skyld.