Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-22, 13:11   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Jeg er glad det ikke var samme krav om hjelmbruk da jeg var ungdomsskoleelev på 80-tallet i verste "rufsepermanent og tupert lugg"-perioden. Vi hadde sikkert ikke syklet da nei.

Vi kunne ikke engang bruke lue, noe som var litt krise på indre østland, den vinteren ('87? '88?) da temperaturen sank ned mot -40. Vi kunne strekke oss til en veldig stor og løs patentstrikket hals i mintgrønn eller rosa moahairgarn trukket opp rundt hodet.

Gammel 17-11-22, 13:35   #2
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

13-åringen velger å gå 2 km til skolen i stedet for å sykle, selv om det er nesten flatt, fordi hun nekter å bruke hjelm. Å få flatt hår er en skjebne jevngod med døden.

Hjelmhår og luehår er jo horrible greier må vite.

Gammel 17-11-22, 19:17   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er glad det ikke var samme krav om hjelmbruk da jeg var ungdomsskoleelev på 80-tallet i verste "rufsepermanent og tupert lugg"-perioden. Vi hadde sikkert ikke syklet da nei.

Vi kunne ikke engang bruke lue, noe som var litt krise på indre østland, den vinteren ('87? '88?) da temperaturen sank ned mot -40. Vi kunne strekke oss til en veldig stor og løs patentstrikket hals i mintgrønn eller rosa moahairgarn trukket opp rundt hodet.

Det var da krav om det (i hvert fall er jeg vokst opp med det kravet). Mamma innså at slaget var tapt på slutten av barneskolen. Jeg brukte hjelm sporadisk på ungdomskolen. Nå begynte jeg på ungdomsskolen i 89.

Gammel 17-11-22, 19:37   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det var da krav om det (i hvert fall er jeg vokst opp med det kravet). Mamma innså at slaget var tapt på slutten av barneskolen. Jeg brukte hjelm sporadisk på ungdomskolen. Nå begynte jeg på ungdomsskolen i 89.

Var ingen som brukte hjelm der jeg bodde i alle fall. Bare noen veldig små barn, som hadde slike isoporhjelmer.

Gammel 17-11-22, 23:04   #5
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er litt hårsår når det gjeld hjelm og kjenner at eg reagerer når nokon skriv at dei er glad for at det ikkje var krav om hjelm då dei vokste opp.
Dersom det hadde vore krav om hjelm på begynnelsen av 90-tallet hadde eg fortsatt hatt ein lillebror i dag 😥.
Eg er skikkelig god gammaldags «nabokjerring» når det gjeld bruk av hjelm, så eg kan godt finne på å opne kjøkkenvinduet og spørre nabogutten kor hjelmen hans er når han syklar i gata.

Gammel 17-11-22, 23:13   #6
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg er litt hårsår når det gjeld hjelm og kjenner at eg reagerer når nokon skriv at dei er glad for at det ikkje var krav om hjelm då dei vokste opp.
Dersom det hadde vore krav om hjelm på begynnelsen av 90-tallet hadde eg fortsatt hatt ein lillebror i dag 😥.
Eg er skikkelig god gammaldags «nabokjerring» når det gjeld bruk av hjelm, så eg kan godt finne på å opne kjøkkenvinduet og spørre nabogutten kor hjelmen hans er når han syklar i gata.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 17-11-22, 23:21   #7
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig

Gammel 17-11-22, 23:29   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ja, kan presisere at det er den 14 år gamle meg som er glad det ikke var hjelmkrav da. Dagens meg er selvsagt ikke enig, og er glad det er så vanlig å bruke det nå.

Gammel 17-11-22, 23:33   #9
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Var ingen som brukte hjelm der jeg bodde i alle fall. Bare noen veldig små barn, som hadde slike isoporhjelmer.

Jeg er oppvokst i Sverige. Tror de va litt tidligere ute enn her i Norge når det kom til sikkerhet. Jeg satt jo til og med bilsete som baby når jeg ble født i -76. Vi fikk ikke sykle uten hjelm.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.