|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: LærerstreikenDet er ikke noen tvil om at det er mange grupper som burde hatt et solid lønnsløft, men det kan vel ikke lærerne ta ansvar for? Vi kjemper for rekruttering og for å beholde de som fremdeles er i skolen.
|
|
|
#2 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LærerstreikenNei, jeg mener ikke de skal ta ansvar for det. Jeg mener de sammenlignet med andre grupper ikke er lønnstapere og at de er heldigere enn mange andre og at jeg mener streiken har for store konsekvenser og dermed ikke min sympati. Samt at lærere også må bidra til inflasjonsbremsen.
|
|
|
#3 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: LærerstreikenNei, jeg mener ikke de skal ta ansvar for det. Jeg mener de sammenlignet med andre grupper ikke er lønnstapere og at de er heldigere enn mange andre og at jeg mener streiken har for store konsekvenser og dermed ikke min sympati. Samt at lærere også må bidra til inflasjonsbremsen.[/quote]
|
|
|
#4 |
|
Søt og rar
|
Sv: Lærerstreiken
Nå svarer jeg sikkert på alt for mye her, men jeg ser ofte kommentarer av denne typen, siste eksempel er veldig ferskt:
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg syns det er interessant det Zulu skriver, at det kan være helt andre ting enn lønn som kveler lysten for yrket hos mange. Rapportering, byråkrati, stadig endrede læreplaner, overstyring, foreldre, tidspress. Hva det nå er.
|
|
|
#6 |
|
Permakulturell
|
Det jeg har hevet ut er det jeg har tenkt om ulemper ved læreryrket også. Beklageligvis er det sider ved yrket som ikke lar seg løse enkelt.
|
|
|
#7 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: LærerstreikenJa, jeg er helt enig i at det må jobbes aktivt for å rekruttere flere og beholde godt kvalifiserte lærere i skolen. Men lønn er ikke det eneste virkemiddelet, og kanskje heller ikke det mest utslagsgivende. Heldigvis, hadde jeg nær sagt, for å satse på brattere lønnsutvikling nå tror jeg er fåfengt.
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Søsteren min er lærer og jeg er overbevist om at det som er utfordringen er rammebetingelser som ikke kan løses av hver enkelt lærer (og heller ikke av hver enkelt skole ...) Selv ville jeg aldri ha blitt lærer per nå.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg ville ikke blir lærer på nytt. Og jeg ELSKER jobben min. Hadde jeg ikke fått jobbe i voksenopplæringen, hadde jeg ikke vært lærer.
|
|
|
|
#10 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: LærerstreikenVi må huske på at det er mange, mange lærere som trives, er motiverte og fornøyde med arbeidshverdagen sin også, så det er ikke helt svart. Hvert år det også tusenvis som ønsker å bli lærere, selv om det gjerne skulle vært flere.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|