Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-22, 10:23   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Spørsmålet må jo være om de skal betale full pris, eller om det er snakk om forhandlinger.

Hvis det er full pris, så syns jeg dere må regne med å stille med både frokost, dyrt sengetøy og alt annet. Hvorfor skulle disse folkene være annerledes enn for eksempel studenter? Hvem sier at ikke "arbeidsfolk" kan like å sove i deilig sengetøy og få god oppvartning? Kunder må regne med at det innimellom er utsolgte rom. Da får de bestille tidligere.

Jeg ville også tenkt nøye gjennom hvordan dere tenker å håndtere eventuell avbestilling.

Hvis det blir snakk om forhandlinger om pris, derimot, så blir det annerledes.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 11:54   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Lille meg, jeg er ikke enig i at dette ikke er annerledes enn andre gjester. Vanlige gjester kommer i noen dager og har kanskje valgt dette vertshuset fordi det er akkurat her de har lyst til å bo, eller her det passer å bo. De har sett på bilder av rommene og lest om frokosten, og får lyst til å komme.

Arbeidsfolk setter selvfølgelig også pris på å ha det pent og fint rundt seg, men de er der på jobb, på fast basis, og har ikke håndplukket akkurat dette vertshuset.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 12:31   #3
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Lille meg, jeg er ikke enig i at dette ikke er annerledes enn andre gjester. Vanlige gjester kommer i noen dager og har kanskje valgt dette vertshuset fordi det er akkurat her de har lyst til å bo, eller her det passer å bo. De har sett på bilder av rommene og lest om frokosten, og får lyst til å komme.

Arbeidsfolk setter selvfølgelig også pris på å ha det pent og fint rundt seg, men de er der på jobb, på fast basis, og har ikke håndplukket akkurat dette vertshuset.

Det er her jeg er også. vi er opptatt av selve opplevelsen av å være her og tilbyr derfor lille ekstra som folk setter sånn pris på. Jeg vet at det er galskap å si nei, men akkurat dette går på selve livskvaliteten vår, i og med at vi bor her selv. Jeg vil ikke gå på do på natta og risikere å dulte borti mannfolk som har begynt å føle seg hjemme her og driver med gud vet hva, eller få stua vår invadert av dem. Vi starta jo dette fordi arbeidere har overtatt overnattingsmarkedet, og andre sliter med å finne overnatting. Vi vil ikke være en del av problemet, vi vil være en del av løsningen. Vi har jobber utenom og er ikke avhengige av full drift, så enn så lenge satser vi på visjonen vår og jobber for den. Så får vi gå på akkord med oss selv og tenke penger hvis det ikke går.

Takk for innspill, kjekt å høre meningene deres.

Gammel 10-09-22, 17:37   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg vil ikke gå på do på natta og risikere å dulte borti mannfolk som har begynt å føle seg hjemme her og driver med gud vet hva, eller få stua vår invadert av dem.

Da kan du ikke leie ut. Til noen. Med mindre kvinner som driver med gud vet hva er greit.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 19:12   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke unormalt at det stilles krav til bekledning i "sosial-sone" på rigger. Dere kan be om at de ikke er "dritne" når de kommer inn. Ikke lov med arbeidsklær på fellesrom etc. Og har dere en ekstra inngang de kan bruke for å henge fra seg klær?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 10-09-22, 19:35   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jobber dere fulltid i de andre jobbene deres? Hvordan går det å kombinere med overnattingen?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.