Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-22, 14:51   #781
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

på Malama. Vi utøver mild tvang for at husets 08-er skal delta på saker som speiderturer. Det hjelper selvsagt å vite hvem andre som skal være med på turen da. Men han får ikke så mye valg egentlig, og de har mye tidligere påmeldingsfrist i vår tropp.

tink er ikke aktiv  
Gammel 07-03-22, 15:04   #782
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi bedriver også egentlig mild tvang. He fikk vi informasjon om program og pakkeliste søndag kveld, og påmeldingsfrist tirsdag og avreise fredag. Innen fredag må jeg i så fall ha skaffet ting fra den pakkelisten han mangler. Samt at vi sist de var på tur konkluderte at han burde ha en større sekk, så jeg tittet på speiderbutikken og fant en sekk som så bra ut til en grei pris, men jeg BESTITE den jo ikke, "det får vi gjøre om det blir mer turer på ham" (han snakka på å slutte på hele speideren) og glemte hele greia.... Nå skal de på ei hytte som er en halvtimes gange til fots eller med ski fra parkeringen, så han kan ikke ha "sekk, og bak og sovepose utenom"

Jeg bestilte sekken søndag kveld, så får vi se om den kommer i tide, og alternativt finne en annen løsning DERSOM HAN BESTEMMER SEG FOR Å DRA! (Jeg må ha tak i gamasjer som fungerer også (altså, som fungerer på skoski, de er jo laget med en krok til å fest i snøringen, men skoskoee har jo glidelås, og en hempe til gamasj helt FREMME, men gamasjene stopper 5-10 cm før den... BLÆ. )

Mild tvang, men jeg leverer ham ikke sparkende og hylende heller.

Om han ikke har snakket med klassekameraten som går i speideren på skolen idag så melder jeg mora og sjekker i kveld.

Gammel 07-03-22, 15:39   #783
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Åja, jeg kan godt gruffe litt med deg om speidere som vokser og varierende kunnskap om eget utstyr. Min har gått på speider siden 3. klasse og vi er i perioder MYE ute i vær og vind. Men han ANER ikke hva han skal ha på seg for en tradisjonell speiderkveld i skogen. Fikk en mellomting av panikk og trøst i å høre at speiderlederens 18-åring fortsatt kan stille på speidersamling i oktober uten jakke. Min er ikke alene, men det er ikke sikkert det går over de nærmeste årene heller.

tink er ikke aktiv  
Gammel 07-03-22, 15:58   #784
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Klassekompisen har spurt min speider, som svarte at hav tror han ikke drar.

Det er bare det at det er mulig han ombestemmer seg, men da er det jo mulig kompisen ikke drar og da er ddet ikke så kjekt.og jeg får hjem en muggen speider.

Jadda. Sånn går nå dagene.

Gammel 09-03-22, 22:39   #785
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi har et lite garasjetelt som midlertidig utebod. Det har stått gjennom den ene vestlandsstormen etter det andre. I dag har det vært ørlite vind og et kast har tatt dette teltet som tydeligvis har løsnet fra grunnen litt etter litt og veltet det bakover og inn i hagen. Nå er det løftet tilbake og bardunert i alle bauer og kanter. Hvis noen liker å snekre så stiller jeg med materialer, mat og øl utpå våren.

Gammel 09-03-22, 23:02   #786
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men som grudd: dette gjelder jo ungen som IKKE VET om han skal være med på tur med speideren i helga heller. Det er påmeldignsfrist I MORGEN og fet enesge jeg får utav ham er "eneste fordelen er at jeg kommer meg vekk fra dere" og "du prøver å tvinge meg!" (når jeg bare forteller om hva som skal skje der) hvorpå "NEI; JEG VET JO IKKE!" når jeg sier at jeg kan jo bare la være å melde ham på, han kan slippe, men altså, nei, det er OGSÅ feil....

Det er alderen!

Gammel 10-03-22, 10:22   #787
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trodde jeg hadde mer medisin enn jeg hadde, og var plutselig tom for antidepressiva. Ble rimelig stressa da apoteket kunne meddele at resepten var utgått. Gikk straks inn på helsenorge for å fornye, men måtte dra på jobb dagen etter uten medisin. Sjekket på ettermiddagen - ingen ny resept. Tok kontakt med legekontoret dagen etter for å få det fiksa, men ingen resept. I går begynte jeg å kjenne virkningene, med lyn i hodet og humørsvingninger, og selv om jeg var fysisk inne på legekontoret for å få fortgang i saken fikk jeg ingen resept før apoteket stengte. Knakk helt sammen på kvelden og har hatt ei jævlig natt, men selv etter å ha ringt kontoret og tryglet om å få resept skjer det ingenting. Sitter bare apatisk i sofaen nå, klarte ikke å gå på jobb i morges. Nå ser jeg hvor utrolig viktig denne medisinen er for meg og min funksjonsevne.

Gammel 10-03-22, 10:43   #788
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Albertine

Gammel 10-03-22, 11:16   #789
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Albertine

Gammel 10-03-22, 11:17   #790
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Klem til deg, Albertine. Håper ny resept ligger klar asap.

Gammel 10-03-22, 11:34   #791
Albertine

Albertine sin avatar

Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Kona ringte legekontoret og fortalte hvor skapet skal stå, og nå er resepten klar. Heldigvis. Men kombinasjonen Ingen Medisin og Krig i Europa er ikke god, altså.

Gammel 10-03-22, 18:02   #792
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Albertine! Jeg trodde apoteket kunne gi deg en "nøddose" i slike tilfeller, men det er kanskje ikke sånn mer? Eller gjelder kanskje bare andre typer medisin?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-03-22, 18:39   #793
Albertine

Albertine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Albertine! Jeg trodde apoteket kunne gi deg en "nøddose" i slike tilfeller, men det er kanskje ikke sånn mer? Eller gjelder kanskje bare andre typer medisin?

Det visste jeg ikke, Input. Har aldri hørt om det. Men jeg kom meg ned på apoteket, heiv innpå en dose og to paracet for hodepina, og så tenkte jeg det skulle gå greit. Men, jeg holdt på å gå rett i bakken utenfor apoteket, og måtte hjelpes bort til en benk der jeg satt med hodet i hendene en halvtime. Det skremte meg skikkelig, og nå skal jeg sannelig følge med på reseptene mine fremover.

Gammel 10-03-22, 18:42   #794
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det visste jeg ikke, Input. Har aldri hørt om det. Men jeg kom meg ned på apoteket, heiv innpå en dose og to paracet for hodepina, og så tenkte jeg det skulle gå greit. Men, jeg holdt på å gå rett i bakken utenfor apoteket, og måtte hjelpes bort til en benk der jeg satt med hodet i hendene en halvtime. Det skremte meg skikkelig, og nå skal jeg sannelig følge med på reseptene mine fremover.

På apoteket her så får vi beskjed når siste resept hentes ut. Veldig glad for det, for ellers hadde det blitt krise stadig vekk.

Gammel 10-03-22, 19:22   #795
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en liten mengde cipralex på apoteket da jeg var i samme situasjon som deg og det var fredag, men det var i 2006, så hvordan regelverket er nå, eller om det i det hele tatt var lov den gangen, vet jeg jo ikke. Jeg fikk mange nok til å komme meg gjennom helga fordi de kunne se at jeg hadde hatt resept på de lenge og hentet ut på det samme apoteket hver gang.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-03-22, 21:40   #796
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gruff eller huff, den stakkars hunden vår spøy og bæsja i hele natt. Jeg stod og skura gulv klokka tre i natt. Han er fremdeles ikke bra, men holder i alle fall på maten nå. Men det var en skikkelig gruffenatt.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 10-03-22, 22:29   #797
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nødresept heter det på viktige medisiner.
Vet det finnes på eks antipsykotisk, epilepsi, diabetes osv..
Vil tro det også gjelder antidepressiva fordi det gir jo ganske heavy abstinenser som jeg nesten vil trod et er det du opplever nå..
Fordi kroppen er vant til annen nevrotransmitter nivå, så blir dette brått endret. Du trenger jo denne endringen, men den brå endringen blir enda verre.
Derfor skal de fleste medisiner trappes ned, vet ikke hvilke type du bruker men det kan du sjekke selv i felles katalogen under seponering hva som står..

Gammel 11-03-22, 00:33   #798
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

På helsenorge ligger alle respeter, aktive og utgåtte. Lett å sjekke der innimellom om en trenger fornyelse.

Gammel 11-03-22, 11:49   #799
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg sendt en lang gruffeklage til DnB som driver med re-legitimering for tiden. Dette er over hodet ikke tilpasset eldre folk med lav digital kompetanse eller som er dårlig til bens, mangler printer hjemme etc. Jeg har hjulpet min mor og en eldre nabo den siste tiden og er virkelig superirritert på at de setter i gang med noe sånt uten å tenke på de eldre.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 11-03-22, 11:58   #800
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der fikk Sparebanken Nord-Norge mye tyn for ifjor eller når tid det var, liefje. Først legge ned omtrent alt av bankfilialer, deretter tvinge gamlingene til å legitimere seg.... hvor da liksom? Vet de satte opp kontordager hist og pist for å få det til da.

-ea- er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.