Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-22, 12:35   #241
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Sjefen i størst grad, Kaija, og kolleger som har fått beskjed av nevnte sjef om å kontakte meg.

Sende mail til sjef, og kolleger med kopi til verneombud om at du ikke skal kontaktes om annet enn det som evt er oppfølging av sykmelding?

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 12:54   #242
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Blondie Du er rett og slett uerstattelig!
Men de andre her har rett. Du er sykmeldt og skal ikke være nødt til å svare på diverse fillespørsmål. Går ut fra at du har laget en liste over hva som må dekkes når du er borte. Sjefen kan evt. få svar på e-post en gang annenhver dag eller noe liknende, så får de heller samle opp da.

Kaija er smart: bruk verneombud, eller tillitsvalgt om de ikke gir seg.

tink er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 12:59   #243
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid helt konkrete og detaljerte planer som er åpne for alle, så det er virkelig mulig å finne ut alt de spør om. Jeg må nok voksenoppdra dem bedre.

Jeg orker ikke å ta kampen nå, egentlig, jeg har mer enn nok med å følge opp utredning og behandling. Jeg får sile litt hva jeg svarer på i første omgang, og jobbe med mine nevroser om å ha uleste meldinger og e-poster.

Gammel 25-01-22, 13:03   #244
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først.

Har du en privat epost også? Standardsvar på jobbeposten om at du er sykemeldt og når du regner med å være tilbake. Og en "om noe haster så ta kontakt med leder".

Og ja, forslaget om epost til leder med kopi til verneombud om at du ikke har mulighet til å svare på epost akkurat nå er godt.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 14:10   #245
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Standard svar på epost om at du er syk, og kontakt informasjon til den de skal kontakte istedenfor deg. Og så rett og slett la meldinger og eposter være ubesvarte, og samle opp og svare en gang innimellom. Slå av automatisk lesing av jobbmail på tlf dersom du har det på nå.

Gammel 25-01-22, 14:34   #246
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Blondie
Nei, det er ikke alltid en orker ubehagelighetene som følger med å sette foten ned. Er en kjørt og sliten blir det lett i meste laget. Det var ikke min mening å legge press på deg. Så det er sagt. God bedring.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 14:46   #247
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to fornavn, men bruker bare det første. I dag har jeg en sykepleier som hele tiden kaller meg for det andre.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 15:03   #248
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har to fornavn, men bruker bare det første. I dag har jeg en sykepleier som hele tiden kaller meg for det andre.

Men kjeftet du på henne? Da jeg satt på venterommet på sykehuset en gang i høst, kom det nemlig en sykepleier og ropte opp et navn. Og hun fikk skikkelig kjeft. Hun hadde nemlig ropt opp det hun trodde var etternavnet til en dame, men så var det fornavnet. Damen fikk nesten til angrep på sykepleieren og spurte om det var nye regler og om de nå bare ropte opp fornavn, og det skulle hun ha seg frabedt! Sykepleieren måtte forklare at de enten ropte opp etternavn, ev. for- og etternavn, men aldri bare fornavn, og at dette bare var en glipp. Den sure damen var av den litt eldre garde, men læll. Det var da makan til reaksjon.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 15:08   #249
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei, men da velger man oftest i hvor stor grad man som forelder vil delta i de aktivitetene.

De må jo fortsatt kjøres om man ikke bor i nærheten eller på en plass med god kollektivdekning

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 15:09   #250
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg trekker tilbake hele guffen. Makan. Er det ikke lov å guffe over at man gruer seg litt til de faste rutinene som en hverdag i normaltilstand medfører. Jeg nevnte da ikke med et ord at jeg fulgte eller deltok i alle aktivitetene. Det var summen og tilbake til alle forventninger om at det også sikkert kommer at nå må vi ta igjen for det som vi har gått glipp av og må gjøres med engang. Nesten som alle avslutningene før jul og sommer tilsammen samtidig.

Nei, du trenger da virkelig ikke trekke tilbake.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 15:09   #251
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men kjeftet du på henne? Da jeg satt på venterommet på sykehuset en gang i høst, kom det nemlig en sykepleier og ropte opp et navn. Og hun fikk skikkelig kjeft. Hun hadde nemlig ropt opp det hun trodde var etternavnet til en dame, men så var det fornavnet. Damen fikk nesten til angrep på sykepleieren og spurte om det var nye regler og om de nå bare ropte opp fornavn, og det skulle hun ha seg frabedt! Sykepleieren måtte forklare at de enten ropte opp etternavn, ev. for- og etternavn, men aldri bare fornavn, og at dette bare var en glipp. Den sure damen var av den litt eldre garde, men læll. Det var da makan til reaksjon.

Omg! Nei, jeg kjefter aldri på noen, men skulle ønske jeg turte/klarte å si i fra, for jeg heter virkelig ikke det navnet.

Input er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 15:11   #252
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Omg! Nei, jeg kjefter aldri på noen, men skulle ønske jeg turte/klarte å si i fra, for jeg heter virkelig ikke det navnet.

Men, det er jo helt greit å si fra om tenker jeg på en hyggelig møte selvsagt.

: evt. jøss, det navnet er lenge siden jeg har hørt, jeg bruker navn xxx:

Gammel 25-01-22, 15:12   #253
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Men, det er jo helt greit å si fra om tenker jeg på en hyggelig møte selvsagt.

: evt. jøss, det navnet er lenge siden jeg har hørt, jeg bruker navn xxx:

Hun vet det, for hun har vært her før, og de spør alltid første gang. Og den andre sykepleieren korrigerer henne da, men det hjelper ikke, for mitt andre fornavn er så fiiiiiiiiint.

Mulig jeg bare er i dårlig humør og langt nede i dag, men jeg vurderer å sende inn navneendring umiddelbart.

Input er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 15:12   #254
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Jeg har hatt særs aktive unger som har blitt fulgt godt opp på sine fritidsaktiviteter. Det er klart det har vært ganske fredelig å ikke ha så mye denne perioden, og fristende å bare la det fortsette.

Samtidig ser jeg jo at mange av disse klubbene og foreningene, i vårt tilfelle idrett og korps, som er avhengig av foreldre som stiller opp, ligger mer eller mindre på rygg og er helt avhengig av at han der "Noen Andre" tar et grep for å holde i gang. Så jeg håper ikke herr "Noen Andre" gir opp. For de ungene som kommer etter hvert sin skyld.

Det var dagens gruff - Jeg får dårlig samvittighet på vegne av fritidsaktiviteter som strengt tatt bør bli holdt i live av andre enn bare foreldrene til de som er eldst og snart slutter. I vårt tilfelle er det nesten bare foreldre til de eldste som tar noe ansvar der.

Dette kjente jeg på da jeg trakk meg ut av kioskledelsen i klubben, de er virkelig avhengige av nok frivillige og ja man velger selv om man vil stille opp, men noen må gjøre det og det bør da likevel være lov å gruffe over at det blir mye.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 15:13   #255
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde en kunde som vi visst internt konsekvent brukte fornavnet som etternavn. Trodde seriøst det var det hen het, men det var motsatt. Ikke et fornavn som jeg har vært borti, hverken det riktige eller det vi brukte feil.

Gammel 25-01-22, 15:13   #256
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Dette kjente jeg på da jeg trakk meg ut av kioskledelsen i klubben, de er virkelig avhengige av nok frivillige og ja man velger selv om man vil stille opp, men noen må gjøre det og det bør da likevel være lov å gruffe over at det blir mye.

Men herregud, jeg har beklaget. Du kan slutte for lenge siden, dette er helt unødvendig. Jeg har sagt at det er lov og at jeg ikke mente det sånn og at jeg har forståelse. Stopp.

Input er ikke aktiv  
Gammel 25-01-22, 15:27   #257
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sulten.

DEt er 30-60 minutter til je skal lage meg middag. JEg KAN selvsagt lage den før, men da blir jeg å spise alene, og deuten bare sulten IGJEN lenge før jeg skal hjem i kveld...

Ilandsproblem deluxe

Gammel 25-01-22, 15:30   #258
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger du litt motivasjon til å si fra kan du se dokumentaren om Muhammad Ali som går på TV om dagen.

Sist redigert av My : 25-01-22 kl 15:36.
My er aktiv nå  
Gammel 25-01-22, 15:32   #259
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hun vet det, for hun har vært her før, og de spør alltid første gang. Og den andre sykepleieren korrigerer henne da, men det hjelper ikke, for mitt andre fornavn er så fiiiiiiiiint.

Mulig jeg bare er i dårlig humør og langt nede i dag, men jeg vurderer å sende inn navneendring umiddelbart.

Fordi HUN synes det er finest?! Altså.

Litt som min far som hater at jeg har gitt ungene mine to fornavn i stedet for ett og later som om han ikke vet at de heter det andre fornavnet.

Gammel 25-01-22, 15:36   #260
Input

Input sin avatar

Standard

Ja, jeg får høre det ganske ofte. Mitt første fornavn liker tydeligvis ikke folk i 60+ alderen noe særlig, mens mitt andre fornavn er så slående vakkert at man skulle tro det ikke finnes likere.

Det er utrolig respektløst, Primrose. Mannen min har to navn med bindestrek, og der er moren hans veldig opptatt av at alle skal bruke begge. Han bryr seg ikke så veldig selv.

Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.