Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?
Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.
Jeg sikter igrunnen ikke til homofili, for det var vel egentlig ikke endel av diskusjonen opprinnelig. Jeg ser liksom ikke noe sammenheng mellom evolusjon og homofili?
Det jeg prøvde å få frem var vel at hva som er normalt er mest definert av det samfunnet man lever i. Noen steder er det f.eks. normalt å si neger (jmf. en annen diskusjon), mens andre steder er det ikke normalt. Sånn er det vel i de fleste ting.
Har man levd i et samfunn hvor de fleste tror på skapelsen blir det mer normalt å tro på enn evolusjonen. Man må bruke energi på å finne mer ut om det andre for å finne ut hva man egentlig mener.
Urk.. er ikke noe flink til å uttrykke meg.. i alle fall ikke nå.. *knasker videre på knekkebrødet mitt*
I innlegget under her (som var det jeg quotet deler av) uttaler du deg om homofili, derfor spant jeg videre på det. Grunnen til at jeg spurte som jeg gjorde, var at det kunne tolkes dithen at du antydet at pedofili kunne tolereres.
Du "respekterer at de mener det"
og
"Hvem er jeg til å sette meg til dommer over rett og galt? Og hva er egentlig normalt? Sånn egentlig? Det du bestemmer er det, eller?"
Jeg håpet dermed at du siktet til homofili, og ikke antydet at det noen steder er greit å være pedofil.
Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.
Man kan la være å like det, men å kaste dritt hjelper ikke noen. Jeg hverken klapper pedoer eller de som mener at homofile er mer syndige enn andre på skulderen, men jeg respekterer at de mener det. De har nok gjort sine vurderinger for å komme dit, uansett hvor rette eller gale de er. Hvem er jeg til å sette meg til dommer over rett og galt? Og hva er egentlig normalt? Sånn egentlig? Det du bestemmer er det, eller?