|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
Veldig interessant at du tar frem disse 3 linkene. Disse artiklene hadde jeg lest på forhånd, og sitter igjen med at det er lønnsnivået dere kjemper for. Spesielt i den første linken ligger fokuset på lønn i mesteparten av artikkelen, men nevner jo ditt sitat i et avsnitt. Hos meg som da ikke er lærer og sykepleier satt jeg igjen med inntrykket at det er lønn som er viktig.
|
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Jeg er ikke i streik, jeg, men jeg følger da debatten. Lønn som virkemiddel i rekruttering der hvor det er kompetansemangel er jo ganske velkjent. Og kommer tydelig fram i begrunnelsen for streik. I hvert fall i uttalelsene fra organisasjonene.
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Som ansatt på den andre 1-10-skolen i kommunen var eg forbanna mtp at eg jobba ræva av meg for å nå fristen og så skulle julekarakterene gjelde. Heldigvis tok dei til vett!
Mange foreldre kom med 1-4.klassinger kl 12.30 i dag da jeg satt streikevakt. Ein kan jo få jobba litt på de timene det er sfo-tid. Om en er forelder. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Året har også vist hvor utrolig lite vi betyr for de som styrer og steller der "oppe". Jeg har aldri følt meg så lite verdsatt i jobben som lærer noen gang som det jeg gjør akkurat nå. (Ikke i forhold til elever, foresatte og de jeg jobber på skolen sammen med, men alle som er over oss igjen.) |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|