Sv: Såpekassetråden #3
Å fyyyyyyy faaaaaaeeeen! Nå har jeg hele handlingsforløpet klart for meg, etter utagerende detektivvirksomhet sammen med en vennlig mann hos bankens kundeservice:
1) I 2019 laster mannen ned Vipps, som i en periode hadde det sånn at de automatisk skrudde på "alltid e-faktura og avtalegiro" i den lille skriften i avtalen sin, slik at dette ble skrudd på for alle som lastet ned appen og aktiverte med sitt personnummer. Dette fikk de klagestorm på, så det har de fjernet, viselig nok. De har ikke informert oss om noe av dette, selvsagt.
2) I desember 2020 bytter Vegfinans faktureringsprogram, og begynner å sende fakturaer til mannens personnummer i stedet for å følge e-fakturaavtalen som vi allerede hadde opprettet i nettbanken.
3) Siden det er aktivert "alltid e-faktura" på mannens personnummer, jfr. punkt 1, har de sitt på det tørre juridisk, når først Vegfinans, og deretter inkassoselskapet Kredinor sender all sin kommunikasjon til mannens personnummer, altså hans nettbank. Regninger følger personnummer, ikke konto, så det hjelper ikke at jeg har disprett på alle mannens konto, jeg får fortsatt ikke se regningene hans og ingen av oss får noen varsel.
4) Kredinor stevner oss til namsmannen, og DA FØRST får vi et brev i posten, fra Politiet, som skal ha pant i eiendom. 
Hvordan i VILLE HELVETE man skulle greie å motvirke dette, er umulig for meg å vite. Dette er altså da INGENS FEIL lenger, annet enn vår, selvsagt, og ingen å sende regninga til.
Kafka kan bare ta seg en bolle. 
Sist redigert av Luftslottet : 25-05-21 kl 17:54.
|