Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Introduksjon av fast føde

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-07, 22:27   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Og nettopp fordi en grøt inneholder gluten bør man ikke drøye introduksjonen av det. Gluten bør man ikke vente for lenge med å introdusere, fordi da har barnet begynt å spise større porsjoner og kan dermed få reaksjoner pga glutensjokk. Man bør introdusere gluten mens barnet fortsatt spiser små porsjoner. Og det beste er å variere grøtsorter, noen med og noen uten gluten, slik at tilvenningen til gluten blir veldig gradvis.

Vente for lenge nei, men jeg ville ikke startet med det uansett, og det anbefales heller ikke noen av de stedene jeg sjekket.
Selvfølgelig lar man ikke barnet spise seg mett på full porsjon glutenholdig grøt når man introduserer det senere. Jeg gav bittelitt med gluten, så full porsjon glutenfri, i introduksjonen. Så økte jeg gradvis på. Når jeg nådde full porsjon med gluten, varierte jeg hele tiden mellom de ulike sortene og var spesielt obs på å ikke gi bare hvetegrøt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.