Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-21, 11:12   #881
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Nåh!

Men, som Skilpadda sier: Man må ikke personliggjøre tingene sine. De liker det ikke!

Gammel 02-02-21, 11:22   #882
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 11:33   #883
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Er det ikke lov med synonymer nå heller i wf? TJUETI er da for svarte det samme som tretti!!

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 11:37   #884
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det finnes lite som er så annoying som folk (les:mannen) som KRANGLER med Google home ass. Det er en MASKIN. Den BRYR SEG IKKE.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 12:35   #885
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alså når jeg hadde kjøpt en ordentlig vaskebøtte som kun skulle brukes til gulvvask - IKKE VASK AV SYKKELKJEDE, VERKTØY OG LIKNENDE, og ga streng beskjed om dette, så tar mannen og fyller den med ASKE fra vedovnen!!! AAArgh!

Galathea er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 12:59   #886
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Hey, man oppfører seg pent mot Google-tingen. Vi sier TAKK til den på samme måte som til de andre. Så det.

Har dere bedt den lage prompelyd? Det får barnehagebarna på besøk (den gang vi kunne ha det) til å knekke av latter.
"Hey google, call santa" veldig morro før jul.

Google-tingen er koblet til mannens spotify. Her om dagen ba vi den spille litt musikk, jeg ville høre på hva som helst. Ok, sier den, her are your bla-bla on spotify:

Uhuuuuu

Uhuuuu

(stillhet)

Uhhuuu

Det viser seg at mannen har vært i skogen og "snakket" med en ugle. Det siste han hadde spilt på spotify var lyden av ugle. Dette hadde han spilt for ugla i skogen og ugla svarte. Sånn synes han er stas. Musikken vår til middagslaging ble altså uglelyder.

Gammel 02-02-21, 13:18   #887
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

//avsporing//

Jeg har akkurat introdusert Google home for hunden. For de som kjenner meg - sjekk snap.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 15:20   #888
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, må bare spørre. Hva er Google Home? Jeg har en sånn Sonos. Bruker Google(?) på den. (Snakker iallfall til Google.)

Hilsen Idjåt og Domm I. Hode.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 15:25   #889
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Google Home er en smarthjemdings, man kan ha en høyttaler, flere høyttalere, en hub med skjerm og ymse greier, som du kan snakke til og så legger den inn kalenderoppføringer, kan styre sonos-produkter, styre smart-lys, styre TV-en (med en del begrensninger I might add), den gir deg tidspunkt og teller ned dager og forteller vitser og spiller podkast og sier fra når du må gå for å rekke bussen og sånt.

Og sette på kaffe, hvis man har gadgetene til det.

Fiffig dings, som krever at man setter seg litt inn i den for å få utnytta den noe særlig, men for sånne som meg som har stor nytte av at noen leser opp avtaler, oppgaver og huskelapper for meg med jevne mellomrom for eksempel, så er det lurt. Ikke minst også at man bare kan snakke inn en avtale også.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 15:27   #890
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er en fysisk dings som heter det? En høyttaler?

Den Sonosen min kan også disse tingene, tror jeg...?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 15:27   #891
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, kanskje ikke kaffe og lys.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 15:34   #892
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du har flere typer dingser.
Blant annet en skjerm, og flere typer høyttalere. (Prøvde å lime inn bilder her, men de ble så diiiigre)

Vi har en skjerm, og en mini. Og så har vi noen Sonos høyttalere som er satt opp med Google også.

Mex er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 15:43   #893
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en høyttaler jeg kan snakke til, og har overhodet ikke utnyttet potensialet i den.

Den er mest en litt irriterende radio.

Gammel 02-02-21, 15:47   #894
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg er veldig glad i den lille Sonosen min. Fikk den til jul.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 15:48   #895
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, nå hører jeg podkast. Og bikkja står foran den som et tent lys og stirrer på den. (Sikkert fordi jeg fikk den til å bjeffe i stad.)

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 15:50   #896
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Google Home og jeg ble venner i dag, og hørte på nyheter sammen. Vi har bonda før også altså, spesielt den gangen i tidlig pandemi hvor jeg satt og stirret lamslått i veggen og Google ut av det blå sa «jeg vet ikke hvordan jeg kan hjelpe deg med dette». ��

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det finnes lite som er så annoying som folk (les:mannen) som KRANGLER med Google home ass. Det er en MASKIN. Den BRYR SEG IKKE.

Jeg synes det er skikkelig sjarmerende.

Gammel 02-02-21, 16:10   #897
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vår var helt kokko, kunne komme med random facts helt ut av det blå. Skremte vannet av eldstejenta, hun var alene i huset og det var helt stille da google plutselig opplyste henne om høyden på Tyholttårnet.

Nå ligger den avslått inni et skap.

Nå fikk jeg nesten en ide til 16-årsgave til eldste!

Gammel 02-02-21, 16:11   #898
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Nå ler jeg meg ihjel av vovven til Pøblis, som prøver å snakke til Google Home!

Gammel 02-02-21, 16:55   #899
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Min Google home er en Sonos.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 02-02-21, 16:55   #900
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Pøblis: Mannen har prøvd det samme med pus og mjauing, pus kunne ikke brydd seg mindre.

Neket er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.