Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-21, 11:42   #441
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg vet ikke om det er lov å komme med forslag til løsninger her, men jeg prøver meg.

Jeg hadde det samme forholdet til jeans som Input, helt til jeg kjøpte en fra Jean Paul på Match. Men på min kropp, med alt for mye mage og lår i forhold til høyden (slik vanlige buksefabrikanter ser det), så sitter de faktisk veldig godt, og er behagelige.

Jeg blir VELDIG takknemlig for forslag til løsninger, særlig på jeans-problemet! Høres ut som vi har samme kroppsform, så da skal jeg jammen prøve det merket du anbefaler.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 11:44   #442
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg kan jo rante videre: Hvorfor kan ikke verden klare å spa opp bukser for oss som har mest rundt magen og mindre på beina?? Finner jeg bukser som er vide nok i livet, så ligger buksestoffet i folder nedover lårene. Og dette har vært et problem for alle størrelser jeg har vært innom fra 38 til 46..

Til og med en skredder jeg var hos i Thailand i gode, gamle reisedager, akket og uffet seg over at magen min gjorde det vanskelig. Helt enig med My, det burde ikke være rakettforskning å lage klær til kropper slik de faktisk ser ut!

Vet dette ikke er tråden for å være løsningsorientert, men det er faktisk et stort problem for oss med smal midje og brede hofter/store lår/legger også. For at det skal passe i beina så blir det alt for stort rundt midja. KLÆR ASS.

Gammel 05-01-21, 11:48   #443
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vet dette ikke er tråden for å være løsningsorientert, men det er faktisk et stort problem for oss med smal midje og brede hofter/store lår/legger også. For at det skal passe i beina så blir det alt for stort rundt midja. KLÆR ASS.

JA!

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 11:53   #444
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det her jeg kan hyle om at kjoler som passer i bredden blir for korte? Jeg vil ha sånne søte omslagskjoler eller med bluseliv og danseskjørt, men det går ikke.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 11:53   #445
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Henger meg på strømpebukse-rulle-irritasjonen.

Men på den løsningsorienterte side, når det gjelder stillongs: Det var med stor skepsis jeg prøvde den jeg fikk til jul, fra Kari Traa, da den forrige jeg fikk av dette merket var en minimalistisk navle-rørleggersprekk-variant. Denne jeg fikk nå til jul var helt perfekt, og jeg har brukt den nesten daglig.

Gammel 05-01-21, 12:02   #446
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eller hva med at alle kjoler ser ut som gravidekjoler på meg?!

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 12:08   #447
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

JA! Og jeg er IKKE akkurat smal i midjen (langt derifra ), likevel må jeg ha belte på alle bukser, fordi livet på buksene blir enormt når de passer i lårene.

Mens vi er inne på klær: Hvorfor i HELSIKE er det så vanskelige for klesprodusenter å skjønne at når man bruker relativt store størrelser, så har man gjerne litt pupp også?!? Prøvde nylig en kjempefin kjole med knepping foran; den satt perfekt på resten av kroppen, men da var det en 5 centimeters glipp i kneppingen over brystet. Og det var i str. L i KappAhls XLNT-serie, så man skulle jo tro det hadde falt designeren å lage litt plass til pupp, men NEIDA!

Gammel 05-01-21, 12:09   #448
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Er det her jeg kan hyle om at kjoler som passer i bredden blir for korte? Jeg vil ha sånne søte omslagskjoler eller med bluseliv og danseskjørt, men det går ikke.

JAH! :lang overkropp:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 12:36   #449
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Enig ang. størrelser på klær, er kort og stutt og finner altså ingen vinterbukser som passer meg.

Må opp i store størrelser og da blir jo buksen 1 meter for lang!

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 12:40   #450
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

....
Og det var i str. L i KappAhls XLNT-serie, så man skulle jo tro det hadde falt designeren å lage litt plass til pupp, men NEIDA!

Jeg har store pupper og ble derfor lykkelig da jeg oppdaget en egen undertøysbutikk for store størrelser sist jeg var i USA. Men hadde de BH'er i min cup-størrelse, 80 G'ish?? NEI! De hadde max cup på D eller E, men omkretsen, den kunne man jo fått til å dekke rundt månen, om man ville.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 13:01   #451
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan informere om at det ikke hjelper å ha timeglassfasong når men er høyere enn 165 cm (jeg er nesten 180cm) for alle bukser har kjempestor midje og ekstremt trange legger

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 13:06   #452
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg kan informere om at det ikke hjelper å ha timeglassfasong når men er høyere enn 165 cm (jeg er nesten 180cm) for alle bukser har kjempestor midje og ekstremt trange legger

Timeglassfasong hjelper ikke uansett. Og bukser er det generelt bare å glemme.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 13:31   #453
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Timeglassfasong er dritt når man er 156 cm også, ja.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 13:45   #454
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har store pupper og ble derfor lykkelig da jeg oppdaget en egen undertøysbutikk for store størrelser sist jeg var i USA. Men hadde de BH'er i min cup-størrelse, 80 G'ish?? NEI! De hadde max cup på D eller E, men omkretsen, den kunne man jo fått til å dekke rundt månen, om man ville.

Ja hva ER det der??! Alt undertøy med cup - man går opp i stoff brukt, men cupen er omtrent like stor.

Og kjoler da!!! Jeg tror aldri jeg har funnet en kjole som ikke er i stretchmateriale som passer. For får jeg dem over brystet så er de størrelse xxxl og er ALT for lange og ALT for løse over rumpe og mage.

Gammel 05-01-21, 13:47   #455
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sulten. Jeg har vært sulten og følt meg dehydrert helt siden igår tidlig, med tilhørende hodepine. Jeg savner alkohol, sjokolade og potetgull og MYE mat, til tross for at jeg allerede har sprukket når det gjelder både sjokoladen og potetgullet.

(Blondie, fra tidligere i tråden: Har du prøvd proteinrundstykker? Med havregryn, havremel, egg og cottage cheese? Jeg lager det til meg selv, ikke gf da, men det blir jo helt likt)

apan er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 13:51   #456
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk tips om proteinrundstykker da jeg sutret på fjaseboka her om dagen, skal testes!

Gammel 05-01-21, 13:56   #457
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du spise kruskakli, Blondie? Jeg har en veldig ok oppskrift med egg, kruskakli og cottagecheese. De blir saftige og gode.

Jeg har forresten en kokebok du kan få av meg, om du sender meg adressen din. Jeg bruker den ikke, og den er ment for dem som ikke kan spise feks gluten, melk osv. mener det var en haug med brødoppskrifter i den.

Gammel 05-01-21, 13:59   #458
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, takk! Kokebok høres gull ut.
Kruskakli kan jeg ikke spise, men det kan kanskje erstattes med glutenfrie havregryn.

Gammel 05-01-21, 14:00   #459
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Åh, takk! Kokebok høres gull ut.
Kruskakli kan jeg ikke spise, men det kan kanskje erstattes med glutenfrie havregryn.

Eller havremel. Den jeg lager, er med havregryn og havremel, og det høres jo veldig likt ut. Tipper de minner veldig om dem med kruskakli. Jeg former dem forøvrig ikke med hendene heller, lager bare en pølse og deler med kniv, eller bare setter med skjeer. Alt går an.

Kjøleskapsgrøt da, prøvd det?

apan er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 15:14   #460
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

FY FAEN, jeg hater kjøleskapsgrøt! Det er vondt, det! :SPYYYYYY:

rajraj er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.