Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-20, 02:11   #361
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg tenker også at alle som føler seg KRENKA av tilfeldige utbrudd i en RANTETRÅD for MINDRE viktige ting, kan ta seg en BOLLE før de legger seg. Ferdig snakka!

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 23-12-20, 07:31   #362
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg tenker også at alle som føler seg KRENKA av tilfeldige utbrudd i en RANTETRÅD for MINDRE viktige ting, kan ta seg en BOLLE før de legger seg. Ferdig snakka!

Åh, ikke vær teit. Man føler seg ikke krenka selv om man kommer med en mot-rant.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-12-20, 08:36   #363
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er bare uvane eller uvitenhet som gjør at de STÅR over hele bredda.

Dersom jeg har handlet masse, hender det at jeg tar med meg handlevogna i rulletrappa, og sporene i hjulene gjør det omtrent umulig å gjøre noe annet enn å stå i trappa. Det er også rimelig trangt på venstre side av vogna. De fleste har god nok tid til å ikke trenge seg forbi meg og vogna.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 23-12-20, 08:41   #364
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står ganske ofte på de båndene, jeg blir fort svimmel og uvel på kjøpesentre. Det er da ganske vanlig, uten at jeg tenker å gå i fakkeltog for den retten. Aller helst er jeg ikke på kjøpesenter.

Gammel 23-12-20, 09:00   #365
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som er friske og raske og uten plager og har dårlig tid kan jo bare gå opp den vanlige trappa.

Input er ikke aktiv  
Gammel 23-12-20, 09:26   #366
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan fint GÅ forbi noen på rullebåndet om man har det travelt. Man blir ikke nærkontakt av de 2 sekundene det tar å smette forbi noen. Verre med de som på død og liv må STÅ/GÅ TETT OPP I RYGGEN PÅ DEG.

Innrømmer glatt at jeg har GÅTT til venstre på båndet når tiden er knapp og det står et menneske dønn stille på båndet. Blir noe annet om båndet er stappfullt og man må snike seg forbi 15 stykker. Da biter man tennene sammen og står der. Ikke alle steder trapp er er alternativ.

Gammel 23-12-20, 09:41   #367
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er imponert over alle som greier å overholde meteren på rullebånd. Må være noen breie, flotte rullebånd.

(Og jo, alle steder har trapp som alternativ. Man må bare gå en ANNEN VEI).

Gammel 23-12-20, 09:50   #368
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Man kan fint GÅ forbi noen på rullebåndet om man har det travelt. Man blir ikke nærkontakt av de 2 sekundene det tar å smette forbi noen. Verre med de som på død og liv må STÅ/GÅ TETT OPP I RYGGEN PÅ DEG.

Innrømmer glatt at jeg har GÅTT til venstre på båndet når tiden er knapp og det står et menneske dønn stille på båndet. Blir noe annet om båndet er stappfullt og man må snike seg forbi 15 stykker. Da biter man tennene sammen og står der. Ikke alle steder trapp er er alternativ.

Ved brann/evakuering kan ikke heiser og rullebånd brukes, så jo, det må finnes trapp alle steder og denne må være tilgjengelig hele tiden.

Jeg ser heller ikke for meg hvordan du klarer å gå forbi noen uten å være fysisk borti dem på et rullebånd, og da spiller det ingen rolle hvor langvarig den kontakten er.

Input er ikke aktiv  
Gammel 23-12-20, 09:53   #369
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda. En laaaaang omvei enkelte steder. Som er relativt kjipt når man har det travelt. Som det hender man har. Da er ikke trappen er reelt alternativ.

Ellers synes jeg stort sett folk er flinke til å holde meteren på rullebåndet jeg. Og andre steder. Men det hender enda jeg glemmer meg selv, om jeg går i egne tanker. 47 år med normale forhold klarer en sjelden gang å overvinne 10 måneder med galskap. Men jeg tar meg som regel fort inn igjen med et «shit, beklager».

Gammel 23-12-20, 09:58   #370
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ved brann/evakuering kan ikke heiser og rullebånd brukes, så jo, det må finnes trapp alle steder og denne må være tilgjengelig hele tiden.

Jeg ser heller ikke for meg hvordan du klarer å gå forbi noen uten å være fysisk borti dem på et rullebånd, og da spiller det ingen rolle hvor langvarig den kontakten er.

Man sniker seg forbi sideslengs. Det går greit. Men som sagt, ikke er helt rullebånd, bare om det er et enkeltstående menneske som står dønn stille og noe brenner i andre enden.

Og med «trapp er ikke alltid et alternativ» mente jeg at noen steder er trappen såpass langt borte at det ikke er er et reelt alternativ. Jeg går jo aldri forbi noen om jeg har god tid.

Dessuten må man jo få forbi folk i trapper også, og det er verre. Jeg holder alltid fast i rekkverket i trapper #svake ankler, redd for å tryne ned trappa.

Gammel 23-12-20, 10:04   #371
Input

Input sin avatar

Standard

Trapper på kjøpesentre er vel generelt bredere enn rullebånd? Siden de er laget for evakuering. Men ja - jeg skjønner selvfølgelig at det ikke alltid er ønskelig, men jeg mener fremdeles at man må tåle at noen trenger å stå på rullebåndet.

Input er ikke aktiv  
Gammel 23-12-20, 10:19   #372
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Trapper på kjøpesentre er vel generelt bredere enn rullebånd? Siden de er laget for evakuering. Men ja - jeg skjønner selvfølgelig at det ikke alltid er ønskelig, men jeg mener fremdeles at man må tåle at noen trenger å stå på rullebåndet.

Jeg tåler både at folk står på rullebåndet og at folk ranter om at de ikke tåler det. Og ja, trapper er bredere, men vanskeligere å gå forbi i, siden noen av oss liker å holde seg i rekkverket mens man går.

Men over til noe helt annet - hvorfor må det være trapp som alternativ til rullebånd i tilfelle brann/strømstans?? Jeg forstår jo hvorfor man ikke skal ta heis i sånne situasjoner, men et rullebånd blir jo bare en rampe når den stopper, og funker jo som gull for de aller fleste (og de som sliter med å gå rampa, vil jo i alle fall slite med trappen??). Handlevogna får man ikke med seg, men både barnevogner og rullestoler vil jo komme vesentlig lettere ned rullebåndet enn trappa. Er det bredden det går på?

Gammel 23-12-20, 10:22   #373
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Tror heller det er at handlevogna som står fast på rullebåndet er til hinder for barnevogner og rullestolbrukere.

Gammel 23-12-20, 10:22   #374
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Ah. Fant svaret selv. Trappen skal være egen branncelle, adskilt fra resten mht røyk/gass.

Gammel 23-12-20, 10:23   #375
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Tror heller det er at handlevogna som står fast på rullebåndet er til hinder for barnevogner og rullestolbrukere.

Annet godt poeng ja.

Gammel 23-12-20, 10:25   #376
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Åh, ikke vær teit. Man føler seg ikke krenka selv om man kommer med en mot-rant.

Det fremstår veldig krenka, for å si det mildt.

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 23-12-20, 10:48   #377
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

At det for svarte IKKE GÅR AN å koble ut den egenrådige alarmen på bilen sånn at jeg kan trykke opp og igjen bilen. Koster flere tusen å få det fikset.
Og så hjelper det ikke AT DØRLÅSEN HELLER IKKE FUNKER.

Gammel 23-12-20, 10:56   #378
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Rullebånd som er tilrettelagt for det, kan være godkjent rømningsvei ved brann. Heis og rulletrapp kan ikke.

Gammel 23-12-20, 13:48   #379
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ordet "krenka" må være det mest misbrukte ordet de siste tre årene, det er så klisje at jeg blir flau hver gang jeg hører det. Bare noen er litt kritiske eller har litt motforestillinger mot noe, så blir de beskyldt for å bli alt for lett KRENKA. Hvorfor må folk dra det jævla krenka-kortet hver gang de blir motsagt?

NEI, MAN TRENGER FOR HELSIKE IKKE Å FØLE SEG KRENKA BARE FORDI MAN ER UENIG I MÅTEN TING SIES ELLER GJØRES PÅ, ELLER FORDI MAN KRITISERER NOE! MAN ER BARE UENIG!

Gammel 23-12-20, 13:52   #380
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ordet "krenka" må være det mest misbrukte ordet de siste tre årene, det er så klisje at jeg blir flau hver gang jeg hører det. Bare noen er litt kritiske eller har litt motforestillinger mot noe, så blir de beskyldt for å bli alt for lett KRENKA. Hvorfor må folk dra det jævla krenka-kortet hver gang de blir motsagt?

NEI, MAN TRENGER FOR HELSIKE IKKE Å FØLE SEG KRENKA BARE FORDI MAN ER UENIG I MÅTEN TING SIES ELLER GJØRES PÅ, ELLER FORDI MAN KRITISERER NOE! MAN ER BARE UENIG!

Og jeg er drittlei av de som sier: «jeg er ikke krenka, men...» når de helt klart er JÆVLIG krenka av INGENTING!!! Eller nærtagende som min bestemor ville sagt. Det er kanskje et bedre ord. Uansett, slutt å ta alt PERSONLIG!!!

Einhyrningur er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.