Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-07, 21:36   #25
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg bodde i Sør Afrika et halvt år, og fikk etter fire måneder vite at det ble sett på som svært uhøflig å si nei til te. Noe jeg da hadde gjort minst tre ganger om dagen. Jeg tror det sitter i, og jeg vet der finnes de som synes det er uhøflig i Norge også.

Om ikke uhøflig, så får det mange til å føle seg utilpass, fordi de da plutselig ikke aner hva de skal by gjesten, og føler at det er for "simpelt" å gi gjester vann (selv om det er det de ber om).

På Sri Lanka har jeg lært meg til å takke ja til te uansett, fordi folk kan bli såret hvis jeg takker nei. Og selv om jeg ber om å få uten melk og sukker, fordi jeg ikke liker den med, så synes de det er flaut å komme med den sorte, melkefrie teen. Fordi det er ikke noe man byr gjester. Man byr gjester på det beste huset har å by på, må vite. Og tenk om naboen kom forbi og så at man hadde besøk av gjester fra utlandet, og ikke spandert på dem annet enn en kopp te uten melk, eller et enkelt glass vann

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.