Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferien
Jeg har ikke lest Juritzen sitt innlegg (annet enn sitatene som kom fram i Aftenpostenlinken i første innlegg), noen som har link?
Jeg får en uggen følelse av at Juritzens penger og status brukes i mot ham i denne tråden. Skal man ikke kunne uttale seg om manns- og fedrerollen selv om man kun har et barn? Har han satt bort barnet sitt til nannyer eller lignende, siden pengene brukes i mot ham? (Så vidt jeg har fått med meg, mulig jeg tar feil, har han prioritert barn og ikke arbeid etter at han er far - og er i så måte et forbilde for fedre generelt.) Han representerer et mannspanel, og diskuterer mannsrollen. Har han sagt noe om at foreldre ikke kan bli slitne i ferier, at det å få barn er som å leve på en rosa sky? Jeg har ingen formening om Juritzen som person, men jeg tror et engasjement på menns vegne med tanke på fedrerollen er av stor samfunnsmesig betydning. Det er alt for få menn som står fram og krever respekt og likestiling når det kommer til foreldrerollen. Vi trenger flere slike!
Dette er som sagt skrevet uten å lese hele Juritzen sitt leserinnlegg, det kan være at jeg endrer mening hvis jeg får lest det.