Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Retningslinjer for sosialt samvær nå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-20, 09:24   #461
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Ja, jeg sjekket. Han er faktisk professor, men i noe helt annet enn immunologi og smittevern. Å dra inn stillingstittelen hans er med på å bidra til en autoritet han faktisk ikke har. På dette området er han faktisk bare en pappa akkurat på lik linje med at jeg er mamma.

Gammel 16-04-20, 09:27   #462
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet selvsagt at det ikke bare er Dagbladet, men jeg syns de utmerker seg i negativ retning.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 09:28   #463
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg kjenner faktisk at jeg vurderer alvorlig å be Dagbladet slutte å støtte opp om alle de selverklærte smitteekspertene som skal holde barna hjemme og står fram med type "Vi skjønner ikke hvorfor de skal åpne igjen". Hvorfor skal de få førsteside og fri taletid? Skulle gitt dem en tur rundt til barna i Norge så skulle jeg fått vist dem hvorfor de skal åpne igjen, for å si det sånn. Jeg tenker også at det er ugreit å tvinge med seg barna inn i eksponeringen av saken.

Jeg er så hjertens enig! «Han er forsker i snartteknologi og har de siste ti åra blant annet jobbet med helseteknologi.» Ja, det gjør ham jo til ekspert på smittevern og spesielt godt egnet til å få kunngjøre i avisen at hans barn IKKE skal tilbake på skolen. Når det så viser seg lengre ned i artikkelen at det ene barnet har en lungesykdom, forandres jo også premissene bittelitt.

Gammel 16-04-20, 09:35   #464
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vet selvsagt at det ikke bare er Dagbladet, men jeg syns de utmerker seg i negativ retning.

Helt enig. Det er bare at Aftenposten har vært en avis jeg forventet at forholdt seg annerledes til problemstillingen enn de gjør nå.

Gammel 16-04-20, 09:44   #465
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så enig! Jeg sier som min helt Trine Eilertsen: - «FOLK» føler seg ikke trygge? Hvilke FOLK da? Meningsmåling eller kommentarfeltet? Hvis ikke foreldre FØLER at dette er trygt, må de bare få BESKJED om at det er trygt, og slutte å FØLE så mye. FOLK må bare skjerpe seg.

Så da må hun bare skjerpe folkene i egen avis!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 09:45   #466
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Så enig! Jeg sier som min helt Trine Eilertsen: - «FOLK» føler seg ikke trygge? Hvilke FOLK da? Meningsmåling eller kommentarfeltet? Hvis ikke foreldre FØLER at dette er trygt, må de bare få BESKJED om at det er trygt, og slutte å FØLE så mye. FOLK må bare skjerpe seg.

Samtidig er det avisen hun er redaktør for som har en forside som sier NOE HELT ANNET i dag. Dette er hun faktisk ansvarlig for.

Gammel 16-04-20, 09:55   #467
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du siterte ikke hele innlegget mitt.

- No. 4 -
Gammel 16-04-20, 10:05   #468
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Du redigerte etter at jeg siterte. Men da er vi enige.

Gammel 16-04-20, 10:07   #469
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Bevis det!

- No. 4 -
Gammel 16-04-20, 10:20   #470
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, enig, det er ikke bare Dagbladet, men de holder ikke noe tilbake i alle fall . Jeg leste også om hjemmeidyllen hjemme hos professoren og det var til å dø for. Han er forøvrig også sitert i Dagbladet-oppslaget, med bilde av hele familien. "Jeg jobber med forskning og vet at man ikke kan finne ut ting på så kort tid". Jeg tror ikke man trenger å jobbe med forskning for å forstå at det er for tidlig å trekke bastante konklusjoner, ,men at man kan bruke observasjoner i andre populasjoner for å gjøre operative beslutninger nå, er det klart at man kan. Det handler om å skaffe seg et beslutningsgrunnlag, det er ikke snakk om å publisere etterprøvd forskning.

Jeg kan forøvrig melde at det er ingenting hjemme hos oss som har samme preg av idyll som hjemme hos professoren. Vi spiller ikke kort rundt bordet i hjemmeskolehverdagen alle sammen, og ikke minst; vi har mye mer potetgull når det først er pottis på bordet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:20   #471
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt sant. Jeg liker også Trine.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:31   #472
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Aftenpodden og gjengen der er en av mine sikkerhetsliner for å holde på forstanden for tiden.

Gammel 16-04-20, 10:36   #473
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Aftenpodden og gjengen der er en av mine sikkerhetsliner for å holde på forstanden for tiden.

Ja, enig og dette forumet.

Gammel 16-04-20, 10:40   #474
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Angående sosialt samvær: Storesøster har bursdag til helgen, og vi tenker å invitere foreldrene mine, som bor i nabohuset, til litt feiring. Ungene har ikke vært på besøk hos dem i det hele tatt siden skolene stengte, de har ikke lekt med andre barn, vært på butikken eller noe, og foreldrene mine har vært veldig flinke og holdt seg hjemme hele perioden (jeg handler for dem). Med andre ord så har vi vært ekstremt forsiktige hele perioden. Men: Foreldrene mine er i risikosonen; begge nærmer seg 80 og min far har akkurat fått konstatert Alzheimer. Ellers er de svært friske og raske.

I og med at skolene åpner om halvannen uke, tenker jeg at nå er det aller sikreste tidspunktet for dem å møtes. Spesielt siden pappa er dement, og vi ikke vet hvor fort han blir helt borte, har det en så enorm verdi å få feiret denne ene bursdagen før ungene er mer eksponert for smitte igjen, og det blir lenge til neste samvær.

Er det fint vær, tar vi det ute, men siden vi bor i Trøndelag er det jo ikke akkurat gitt at det er ok å være ute. 1-2 m avstand og null klemming er en selvfølge uansett.

Jeg trenger litt kalibrering på om dette er ok eller ikke.

Gammel 16-04-20, 10:45   #475
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi feiret to (tre) bursdager utendørs i påska med mine foreldre. Den ene o strålende sol, den andre i regnvær.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:48   #476
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående sosialt samvær: Storesøster har bursdag til helgen, og vi tenker å invitere foreldrene mine, som bor i nabohuset, til litt feiring. Ungene har ikke vært på besøk hos dem i det hele tatt siden skolene stengte, de har ikke lekt med andre barn, vært på butikken eller noe, og foreldrene mine har vært veldig flinke og holdt seg hjemme hele perioden (jeg handler for dem). Med andre ord så har vi vært ekstremt forsiktige hele perioden. Men: Foreldrene mine er i risikosonen; begge nærmer seg 80 og min far har akkurat fått konstatert Alzheimer. Ellers er de svært friske og raske.

I og med at skolene åpner om halvannen uke, tenker jeg at nå er det aller sikreste tidspunktet for dem å møtes. Spesielt siden pappa er dement, og vi ikke vet hvor fort han blir helt borte, har det en så enorm verdi å få feiret denne ene bursdagen før ungene er mer eksponert for smitte igjen, og det blir lenge til neste samvær.

Er det fint vær, tar vi det ute, men siden vi bor i Trøndelag er det jo ikke akkurat gitt at det er ok å være ute. 1-2 m avstand og null klemming er en selvfølge uansett.

Hvis ungene dine ikke har vært i kontakt med andre på ukevis, ingen av dere har symptomer og dere holder avstand så mener jeg at dette burde være helt greit. Spesielt hvis dere er utendørs, men innendørs også. Det er vel minimale sjanser for at noen av dere skal ha smitte i dere.

Gammel 16-04-20, 10:54   #477
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Med mindre du eller mannen din jobber i eksponerte yrker, høres dette omtrent så trygt ut som det går an. Hvis dere alle fire har vært hjemme, er dere vel ferdige med inkubasjonstiden også.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:57   #478
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvis ungene dine ikke har vært i kontakt med andre på ukevis, ingen av dere har symptomer og dere holder avstand så mener jeg at dette burde være helt greit. Spesielt hvis dere er utendørs, men innendørs også. Det er vel minimale sjanser for at noen av dere skal ha smitte i dere.

Ja, jeg er den som er mest utagerende, siden jeg handler (både for oss og foreldrene mine) og er på kontoret innimellom. Husbond og barn har ikke sosial omgang med noen. Men jeg er også den som er nede hos foreldrene mine og hjelper dem med TV, nettverk, iphone-oppsett og hvahardu, så det er jeg som representerer den største smitterisikoen for dem.

Vi har bevisst ikke hatt lekekamerater for barna pga. foreldrene mine; det er så fort gjort å glemme seg for ungene som er vant til å være innom der hver dag. Men de har vært utrolig flinke, og holdt avstand hele tiden. Både barn og besteforeldre.

Gammel 16-04-20, 11:04   #479
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi spiller ikke kort rundt bordet i hjemmeskolehverdagen alle sammen, og ikke minst; vi har mye mer potetgull når det først er pottis på bordet.

Vi spiller UNO hver morgen etter frokost!

Kun et resultat av ekstremt dårlig samvittighet fordi niåringen ellers ikke får særlig mye oppmerksomhet....

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 11:11   #480
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er helt enig med My, Ruslebiffen. Det ville jeg tatt sjansen på.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.