|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#461 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJa, jeg sjekket. Han er faktisk professor, men i noe helt annet enn immunologi og smittevern. Å dra inn stillingstittelen hans er med på å bidra til en autoritet han faktisk ikke har. På dette området er han faktisk bare en pappa akkurat på lik linje med at jeg er mamma.
![]() |
![]() |
#463 |
intro
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Jeg er så hjertens enig! «Han er forsker i snartteknologi og har de siste ti åra blant annet jobbet med helseteknologi.» Ja, det gjør ham jo til ekspert på smittevern og spesielt godt egnet til å få kunngjøre i avisen at hans barn IKKE skal tilbake på skolen. Når det så viser seg lengre ned i artikkelen at det ene barnet har en lungesykdom, forandres jo også premissene bittelitt.
![]() |
![]() |
#464 |
ej ikke møjkets heije
|
Helt enig. Det er bare at Aftenposten har vært en avis jeg forventet at forholdt seg annerledes til problemstillingen enn de gjør nå.
![]() |
![]() |
#465 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåSå enig! Jeg sier som min helt Trine Eilertsen: - «FOLK» føler seg ikke trygge? Hvilke FOLK da? Meningsmåling eller kommentarfeltet? Hvis ikke foreldre FØLER at dette er trygt, må de bare få BESKJED om at det er trygt, og slutte å FØLE så mye. FOLK må bare skjerpe seg.
![]() |
#466 |
ej ikke møjkets heije
|
Samtidig er det avisen hun er redaktør for som har en forside som sier NOE HELT ANNET i dag. Dette er hun faktisk ansvarlig for.
![]() |
![]() |
#470 |
I mål
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJa, enig, det er ikke bare Dagbladet, men de holder ikke noe tilbake i alle fall |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
I mål
|
Helt sant. Jeg liker også Trine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aftenpodden og gjengen der er en av mine sikkerhetsliner for å holde på forstanden for tiden.
![]() |
#474 |
biffvase
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåAngående sosialt samvær: Storesøster har bursdag til helgen, og vi tenker å invitere foreldrene mine, som bor i nabohuset, til litt feiring. Ungene har ikke vært på besøk hos dem i det hele tatt siden skolene stengte, de har ikke lekt med andre barn, vært på butikken eller noe, og foreldrene mine har vært veldig flinke og holdt seg hjemme hele perioden (jeg handler for dem). Med andre ord så har vi vært ekstremt forsiktige hele perioden. Men: Foreldrene mine er i risikosonen; begge nærmer seg 80 og min far har akkurat fått konstatert Alzheimer. Ellers er de svært friske og raske.
![]() |
#475 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåVi feiret to (tre) bursdager utendørs i påska med mine foreldre. Den ene o strålende sol, den andre i regnvær.
![]() |
#476 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis ungene dine ikke har vært i kontakt med andre på ukevis, ingen av dere har symptomer og dere holder avstand så mener jeg at dette burde være helt greit. Spesielt hvis dere er utendørs, men innendørs også. Det er vel minimale sjanser for at noen av dere skal ha smitte i dere.
![]() |
#477 |
geskjeftig
|
Med mindre du eller mannen din jobber i eksponerte yrker, høres dette omtrent så trygt ut som det går an. Hvis dere alle fire har vært hjemme, er dere vel ferdige med inkubasjonstiden også.
![]() |
#478 |
biffvase
Ja, jeg er den som er mest utagerende, siden jeg handler (både for oss og foreldrene mine) og er på kontoret innimellom. Husbond og barn har ikke sosial omgang med noen. Men jeg er også den som er nede hos foreldrene mine og hjelper dem med TV, nettverk, iphone-oppsett og hvahardu, så det er jeg som representerer den største smitterisikoen for dem.
![]() |
#479 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vi spiller UNO hver morgen etter frokost!
![]() |
![]() |
#480 |
Introvert optimist
|
Jeg er helt enig med My, Ruslebiffen. Det ville jeg tatt sjansen på.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|