|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Haddy og bokaVi hadde det på en liten stund, jeg humret litt over at det var disse Jan Thomas, i podcast etter innspilling, mente var Nadia Hasnaoui og Ravi, før jeg undret meg over at hun fikk ha denne jobben også i år. De byttes jo ut over en lav sko, så de kunne helt fint ha forsvart det.
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Haddy og boka
La dere merke til at en av de første "tilfeldige" som ble direkteintervjuet utenfor kirka etter Ari Behns begravelse, var Haddy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Travelt opptatt
|
Enig i at en del av nedgangen til AP er store bevegelser i samfunnet, men jeg tror ikke vi skal undervurdere hvor mislikt ledelsen i AP er. Og det henger også sammen med de store bevegelsene å gjøre; det økte fokuset på person og enkeltsaker. Før fikk AP velgere på "trygg styring" og det å være del av arbeiderbevegelsen. "Trygg styring" innebærer at man svelger en del kameler og gjennomfører vonde enkeltsaker for å få til et større ideal. I dag går ikke det. Når det gjelder ledelsen, så har det vært maktpersoner i AP før også, men medlemmene og velgerne har identifisert seg med dem; fattiggutten som ble statsminister, de som kom fra fagforeninga, etc. Jeg sto på stand i valgkampen for ett av de partiene som velgerne går til når de går fra AP, og den gjennomgående tonen blant AP-folket var at de ikke kunne fordra "han derre høyremannen". Støre er knalldyktig til mye, men han trekker ikke AP-velgere, og i dagens verden må det til. Sett ham til å være partisekretær, og flytt noen mer karismatisk til toppen, så tror jeg det vil bli en endring i velgertalla, selv om det ikke blir endring i realpolitikken.
De aller fleste har vett til å holde kjeft og ha fokus på de sørgende når de er i en begravelse.
![]() |
#4 |
En som trener
|
Jeg tror det er Raymond Johansen som er det åpenbare svaret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Travelt opptatt
|
Fordel å komme fra venstresida, være rørlegger, og ha erfaring med å styre Oslo. Men ulempe å være fra Oslo, og alt tullet broren har gjort kan også bli brukt mot Raymond.
![]() |
#6 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg håper inderlig ikke det blir keiser Raymond. Han er jo helt grusom. :skrekk:
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
Trond Giske er Maud Angelicas fadder, så de er ikke tilfeldige.
![]() |
#9 |
heimføing
|
Ok, det var jeg ikke klar over.
Nei, men det var eksplisitt Haddy jeg reagerte på, som den første NRK satte mikrofonen til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
Jeg tror ikke du skjønner hva alle andre forstår med "politikk".
![]() |
#11 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den var unødvendig, Nenne.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Haddy og bokaJeg tror også at vinglingen til AP virker mot dem. Det virker veldig opportunistisk og drevet av taktikk og ikke ideologi når man først prøver å flørte seg inn mot sentrum, og så i neste sekund tar en brå venstresving og i samme omgang kaster ut gammel, solid sosialdemokratisk politikk ut med badevannet. Og driver utstrakt slogan-politikk. Akkurat nå virker det som om de driver etter "hvis det ikke kan bli en slogan, så kan det ikke være politikk".
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg reagerte også på det.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|