Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julaftentradisjoner - noen jeg kan stjele?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-19, 13:00   #37
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftentradisjoner - noen jeg kan stjele?

Lillejulaften: når alt er ferdig pyntet, setter vi oss ned og spiser litt ribbe i lefse. Jeg steker alltid en liten ribbe på lillejulaften for å få en smak av «hjemme».
Så skal pinnekjøttet i vann og vi daler ned foran Grinchen eller noe annet kjekt.
Juleaften: vi spiller og synger i diverse kirker gjennom dagen, så om morgenendekker vi bordet og så skreller mannen og jeg kålrot, vasker poteter og får pinnekjøttet i kjelen før vi drar avgårde. Så hjem og middag. Normalt er vi 13-15. Vi pynter oss ordentlig.
Vi går rundt treet og synger 7-8 sanger. Nissen kommer og deler ut en pakke til hver. Vi åpner deretter en pakke hver. Barna skriver nøye en liste over hva de får fra hvem.
Kaffe og litt julekake etter gavene. Godnatt og farvel til gjester, barn i seng og når alt er ryddet og oppvaskmaskinen går, åpner mannen og jeg en god flaske vin, setter oss foran peisen og hører på musikk.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.