Sv: Skikk og bruk på fly
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Jeg skjønner ikke helt dette med å betale for ekstra beinlengde? Nå flyr jeg svært lite men når vi flyr så betaler vi for å velge sete. Da velger jeg så sant det er mulig sete med beinplass (førsterekka eller foran nødutgang). Men dette koster da ikke noe mer enn andre seter? Det som koster er å velge sete. Eller har andre selskap andre løsninger? Jeg har bare flydd med SAS og Norwegian.
Det er vel litt forskjellig fra flyselskap til flyselskap - hos SAS er det vel bare å velge sete hvis du har betalt for det, tror jeg (?). Mens Lufthansa og KLM og sånt hvertfall har differiensierte priser.
Men uansett - her setter du jo nettopp fingeren på det! Du er jo villig til å betale ekstra for å velge sete. Og jeg f.eks, ville ha betalt ekstra for å velge sete så jeg er sikret vindusplass. Andre er villig til å betale ekstra for ekstra beinplass. Eller for en ekstra koffert. Eller for et "gratis" glass med spruddel og en mystisk matbit i forseggjort boks.
Så det er jo ikke egentlig konseptet "å betale ekstra" som er bøygen, men hvor grensa går for at man er villig til å betale det det koster?
|