Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Takk til kronprinsparet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-18, 09:31   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til kronprinsparet

Jeg syns denne saken er typisk for den nye offentligheten. Vi har i dag en rekke personer som er en merkevare i seg selv, ikke nødvendigvis for yrket sitt. De markedsfører seg selv med å brette ut privatlivet, men de ønsker full kontroll. Når de får kritikk sier de at det er personangrep, siden deres merkevare er nettopp personen de er.

Marius ønsker godene ved å være rik og berømt, og han har skaffet seg en jobb som han har fått fordi han er den han er. Han ønsker å bygge merkevaren Marius selv, og da passer ikke harryblekka Se&Hør inn. Mette Marit og resten av kongehuset på sin side ønsker det samme. De ønsker å bygge sin merkevare, rett og slett for å kunne beholde jobben sin. Det gjør man om man fremstår akkurat passe glamorøs og akkurat passe folkelig. Blir det for mange luksuskjoler, for mange besøk på luksusyachter, for mye bruk av offentlig ansatte gartnere på deres privateiendommer, så er ikke folket like interessert i et kongehus lenger. Og Marius må derfor passe inn i dette bildet. Kongehuset ønsker derfor å fremstille Marius som en plaget ung mann, og de ønsker ikke å svare på kritikk om pengebruk eller faktisk gå i dialog med mediene om dette.

Jeg er også i mot et kongehus, jeg syns i teorien alle skal slippe sladrepresse, jeg syns personidoliseringen i samfunnet er pyton, men jeg står ikke akkurat på barrikadene for at man skal få i både pose og sekk når det kommer til medias oppmerksomhet, når man i andre sammenhenger nyter godt av å nettopp være "kjendis".

(når det er sagt, så er nok Vougesaken passe god Norgesreklame for sitt segment, så jeg syns egentlig det er helt ok å stille opp i en sånn sak, og jeg forstår at han syns det er veldig annerledes enn se&hør)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.