Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bygge selvtillit

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-18, 18:12   #17
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge selvtillit

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Selvtillit er tro på at man kan, selvfølelse er tro på egen verdi. Dette dreier seg om selvtillit. Det sies at det er trenbart. Jeg hadde ikke hatt vondt av litt mer tro på meg selv, spesielt i møte med folk som er veldig flinke eller bruker herskerteknikker.

Jeg har alltid hatt det stikk motsatt: Alltid vært full av selvtillit, men lav på selvfølelse.

For meg var det veldig merkbart fordi jeg er vant til å både gjøre ting helt alene, sammen med noen få og sammen med mange. Jeg oppdaget fort at det å gjøre ting alene ikke var noe problem, mens det å jobbe sammen med andre - som gjerne bedrev hersketeknikker - var utfordrende. Eneste virkelige fordelen dette gir meg er at jeg "lukter" det lang vei når det er slike problemer. Er på en måte mye mer oppmerksom på det enn andre)

Jeg tenker det om du føler tillit til deg selv når du er alene kontra sammen med andre kan være en grei lakmustest på hva som er problemet. Kan ta et eksempel. For 15 år siden kjørte mannen min av veien (jeg var med i bilen). Jeg har aldri vært i en eneste ulykke med bil og er en helt grei sjåfør. Etter denne ulykken ble mannen min så stresset at han var "på" meg hele tiden når jeg kjørte. Jeg ble rimelig stresset av alle utbruddene hans, men dette var bare når han var i bilen. Da er det lett å skjønne at for meg var det han som var problemet, og ikke det at jeg manglet selvtillit i forhold til kjøringen. (Han sluttet omsider - etter mange tilbakemeldinger)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.