Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg 2017 - hva stemmer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du i årets stortingsvalg?
Rødt 14 8,48%
MDG 8 4,85%
Arbeiderpartiet 48 29,09%
Høyre 24 14,55%
Venstre 19 11,52%
KrF 5 3,03%
FrP 0 0%
SV 41 24,85%
Piratpartiet 0 0%
NKP 0 0%
Samfunnspartiet 0 0%
Demokratene 0 0%
Liberalistene 0 0%
Alliansen 0 0%
Feministisk Initiativ 0 0%
Helsepartiet 0 0%
De Kristne 0 0%
Pensjonistpartiet 0 0%
Senterpartiet 5 3,03%
Jeg stemmer blankt! 1 0,61%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-17, 21:10   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg lønner øst-europeere (og alle andre folkeslag) på lik linje med nordmenn, og ser ingen grunn til at ikke alle andre skal gjøre det samme. Jeg tror du forveksler "gi like lønnsvilkår" med "kaste ut av landet", og lurer på om du har vært på standene til Alliansen, ikke SV.

Nei, SV OG Alliansen er begge motstanderer av EØS. Du kan jo lure på og anta at jeg er en idiot men kan altså forsikre deg om at jeg går på nok debatter på Litteraturhuset og Kulturhuset og i tillegg har nok av SV politikerer i vennekretsen til at jeg utmerket godt vet hva de står for og hvem jeg snakker med på stand. Du følger vel Lysbakken, Hasle og andre SV politikere på FB? hva synes du om kommentarfeltet når tema er arbeidsinnvandring? Å være mot EØS avtalen drives jo ene og alene på argumenter mot sosial dumping - det innebærer å stenge grenser for arbeidsinnvandring. Ganske ekstremt og usolidarisk, for ikke å snakke om døden for norsk næringsliv.

Jeg synes det er spesielt å stemme SV hvis man overordnet ikke ønsker Norge ut av EØS. Dette er en stor sak for SV selv om de ikke har fått gjennomslag for den. Solheim og Solhjell ble raskt parkert da de utrykte tvil.

Gammel 29-08-17, 21:28   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nei, SV OG Alliansen er begge motstanderer av EØS. Du kan jo lure på og anta at jeg er en idiot men kan altså forsikre deg om at jeg går på nok debatter på Litteraturhuset og Kulturhuset og i tillegg har nok av SV politikerer i vennekretsen til at jeg utmerket godt vet hva de står for og hvem jeg snakker med på stand. Du følger vel Lysbakken, Hasle og andre SV politikere på FB? hva synes du om kommentarfeltet når tema er arbeidsinnvandring? Å være mot EØS avtalen drives jo ene og alene på argumenter mot sosial dumping - det innebærer å stenge grenser for arbeidsinnvandring. Ganske ekstremt og usolidarisk, for ikke å snakke om døden for norsk næringsliv.

Jeg synes det er spesielt å stemme SV hvis man overordnet ikke ønsker Norge ut av EØS. Dette er en stor sak for SV selv om de ikke har fått gjennomslag for den. Solheim og Solhjell ble raskt parkert da de utrykte tvil.

Vet ikke helt hvorfor du trekker frem Kulturhuset og politikervenner egentlig, det er en litt interessant kildebruk i hvertfall, men det blir fortsatt litt spesielt å mene at Rødt og SVs politikk rundt arbeidsinnvandring kan oppsummeres med at østeuropeere bør kastes ut, selv om jeg har registrert at dette er en gjenganger i retorikken til Venstre-folk for tiden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 22:39   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Vet ikke helt hvorfor du trekker frem Kulturhuset og politikervenner egentlig, det er en litt interessant kildebruk i hvertfall, men det blir fortsatt litt spesielt å mene at Rødt og SVs politikk rundt arbeidsinnvandring kan oppsummeres med at østeuropeere bør kastes ut, selv om jeg har registrert at dette er en gjenganger i retorikken til Venstre-folk for tiden.

Vet du, du er så ovenfra og ned at jeg gidder ikke synke ned på ditt nivå. At jeg lar meg provoserer av noen som tror jeg er så dum at jeg ikke ser forskjellen på Alliansen og SV er egentlig mitt problem.

Det har vel ingenting å si om folk som sitter på stortinget eller i verv i SV er mot EØS og arbeidsinnvandring. Dårlige kilder. Det at jeg har vært politisk aktiv og hatt nettopp dette som en av mine store utfordringer i alle år betyr heller ingenting.

Djeeze. At jeg gidder.

Sist redigert av Lisa : 29-08-17 kl 22:46.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 22:57   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Vet du, du er så ovenfra og ned at jeg gidder ikke synke ned på ditt nivå. At jeg lar meg provoserer av noen som tror jeg er så dum at jeg ikke ser forskjellen på Alliansen og SV er egentlig mitt problem.

Det har vel ingenting å si om folk som sitter på stortinget eller i verv i SV er mot EØS og arbeidsinnvandring. Dårlige kilder. Det at jeg har vært politisk aktiv og hatt nettopp dette som en av mine store utfordringer i alle år betyr heller ingenting.

Djeeze. At jeg gidder.

Okei, men da driter vi i partiprogram og går for versjonen "hva Lisa har hørt politikervenner si i debatter på Kulturhuset" i stedet for, og konkluderer med at SV og Rødt vil kaste ut alle østeuropeere.

Og om du synes jeg er nedlatende, synes jeg du kaster stein i glasshus.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 23:07   #5
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Okei, men da driter vi i partiprogram og går for versjonen "hva Lisa har hørt politikervenner si i debatter på Kulturhuset" i stedet for, og konkluderer med at SV og Rødt vil kaste ut alle østeuropeere.

Og om du synes jeg er nedlatende, synes jeg du kaster stein i glasshus.

Hjelpes. Du overgår deg selv noen ganger.

Jeg har også vært aktiv i lokallaget mitt i mange år og har i mange år kranglet med SVere om deres syn på EØS og arbeidsinnvandring. Det er ikke noe jeg "finner på", men jeg nevnte Kulturhuset fordi jeg i det siste har deltatt i mange politiske debatter hvor det stadig slår meg hvordan venstresiden snakker om å få Norge ut av EØS, og det begrunnes med at de ønsker stoppe arbeidsinnvandring.

Men for all del, som du sa, jeg er jo idioten som som ikke vet forskjell på om jeg snakker med Alliansen eller SVer på stand. Og det å påpeke at innhold i et partiprogram ikke samsvarer med realpolitikk er jo også idioti. Vi kan ikke alle være like prektige eller kloke som deg. Dessverre.

Og for ordens skyld, partiet jeg har vært aktiv i tidligere i min bydel er Ap.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.