|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise til Trump-land?
Selvfølgelig trenger de færreste av oss å reise med fly i ferien. Allikevel er det som regel det som er det absolutt beste alternativet. Har man tre uker ferie, er det ikke så fristende å bruke 1 av ukene på transport. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Er ikke det beste alternativet for andre enn ens egen bekvemmelighet da. Og i og for seg ikke for ungenes bekvemmelighet på lang sikt heller. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men hva så? Da kan man reise til et sted som er nærmere da. Eller droppe ferien.
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når det ene settet besteforeldre til ungene bor på Vestlandet og vi i Tromsø er det ikke så fryktelig lett å reise til et sted nærmere, altså.
|
|
|
#5 |
|
bits and pieces
|
Enig. Syns jeg ser Røstværingene velger 7-timers fergetur over en halvtimes flytur for å komme til fastlandet.
|
|
|
|
#6 |
|
|
Men argumenter som dette blir helt tullete. For det er selvfølgelig ikke "flyr en gang i året for å besøke foreldrene mine som bor kjempelangt unna" som er hovedproblemet. Det er alle "jeg må bare til New York en gang med familien, og et par turer til syden og 2-3 langhelger til ulike storbyer i løpet av året jeg...." som er skikkelig forkastelig og egoistisk.
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Men altså. Du ser forskjellen på trenge noen turer til sydligere strøk i året og å bo grisgrendt?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Det absolutt beste alternativet er om vi begynner å forstå at vi ikke kan fortsette å leve slik vi gjør nå. Flyreiser er en absolutt miljøversting for privatpersoner.
|
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvfølgelig er det det fra et globalt perspektiv - jeg snakker selvsagt individnivå. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Greia er at vi på et eller annet tidspunkt må slutte å tenke så mye på individnivå. Det er rett og slett totalt uinteressant hva som er mest behagelig for meg, deg, "Erik" eller "Gro", vi må skjerpe oss og ta inn over oss at vi faktisk har et ansvar for de vi lever sammen med nå og de som kommer etter oss.
|
|
|
|
#11 |
|
This is normal!
|
Jeg snakker selvsagt individnivå jeg også.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|