|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Sv: Reise til Trump-land?
Dette er en viktig grunn til at jeg ikke er noe særlig på FP om dagen. Jeg ble rett og slett lei meg av disse holdningene. I denne tråden er det langt flere som mener det er greit å reise (har du lyst har du lov) enn det motsatte. Tenk om flere kunne tenke at nå har vi hatt så mange flyreiser de siste årene, at de nærmeste fem skal vi helt unngå flyreiser. Eller maks én tur annethvert eller hvert tredje år? For de aller fleste av oss er det mulig. Jeg har en tiåring som elsker berg-og-dalbaner, varme strender og storbyer. Hun har flydd to ganger (t/r) i sitt liv.
Hva er poenget med prinsipper på viktige områder hvis du bryter dem så fort det koster deg litt? Det er mye jeg veldig gjerne skulle opplevd som jeg har droppet de siste årene siden det ville innebære en flyreise. Nå er det fire år siden vi var på ferie sammen som gjorde at vi tok fly. Og vi har både lyst og råd til å dra til Florida, Japan og mange andre steder. Det kan hende vi tar en ferietur for å besøke familie neste år som gjør at vi må fly, men da bør det bli lenge til neste gang.
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
Det er antagelig ikke en trøst for deg, men det er begynner å bli rimelig slitsomt for oss som ikke har spesielt brukbare alternativ til fly om vi vil på ferie heller. Jeg kommer ikke til å bruke FP neste gang jeg trenger råd om en destinasjon, for jeg gidder ikke denne diskusjonen hver bidige gang. Nå er det jo greit nok i denne tråden, for det var jo et av premissene i hovedinnlegget, så den er grei.
![]() |
![]() |
#3 |
Leser
|
Synes du dette diskuteres mye på FP? Jeg er overrasket, i denne tråden må man jo nesten diskutere det - da det er ett av spørsmålene (selv om jeg ser at Trump har blitt lite diskutert og det var jo hovedspørsmålet). Den som har digrert mest må da være meg som har hatt et bi-diskusjon på hvordan man definerer etikk.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
Ja, jeg synes det. Jeg synes FP er det eneste stedet hvor jeg møter argumentasjon av denne typen, og det er en god del av den. Men det var derfor jeg spurte her.
![]() |
![]() |
#5 |
This is normal!
|
Denne diskusjonen kommer ikke "hver bidige gang" det kommer spørsmål om "hvor skal jeg dra en helg/en uke/en sommer". Inntrykket mitt er at 9 av 10 da foreslår steder der man må fly, og jeg, som ofte foreslår destinasjoner som kan nås med tog, blir oversett eller får beskjed om at "nei, der har vi vært, tog er ikke aktuelt og nå vil vi oppleve noe nytt".
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
Jeg har ikke noen sånne prinsipper. For min del fungerer det bedre å vurdere totalen enn å ri prinsipper man uansett bryter hvis man har lyst nok. Poenget mitt er at det er lett å lage seg et prinsipp på noe man ikke kjenner noe behov for og så fronte dette veldig. Jeg synes vel egentlig ikke sånt er verdt så mye med mindre man er villig til å stå på dem også når det koster. Jeg synes jo problemstillingen i HI er rimelig vill etisk sett, men ikke ut fra noe prinsipp.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|