|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Kan man servere "alt" i en konfirmasjon? | |||
| Alt er greit- det er konfirmantens dag! |
|
15 | 12,71% |
| Mor far lar konfirmanten bestemme ut fra deres forslag |
|
37 | 31,36% |
| Konfirmanten bestemmer, men pris/hva som er praktisk mulig spiller også en rolle |
|
57 | 48,31% |
| Konfirmasjonsmiddag skal være "ordentlig" middag- kjøtt eller fisk- med forrett og dessert. |
|
21 | 17,80% |
| Konfirmasjonsmiddag skal/bør være catering som koldtbord eller snitter |
|
6 | 5,08% |
| Annet |
|
4 | 3,39% |
| Tacokrydder/vi feirer ikke konfirmasjon |
|
5 | 4,24% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?Kun pizza, taco eller lasagne er ikke aktuelt i konfirmasjon her i huset. Som en del av et koldtbord hadde vært greit. Syns, selv om selskapet ikke er veldig formelt, at det skal være litt "høytid" over måltidet. Tror jeg hadde blitt skuffet dersom jeg var invitert i konfirmasjon og vi f.eks. kun fikk pizza. Da kunne det i så fall vært sagt fra på forhånd. Gidder ikke dra frem bunaden for en pizzafest liksom.
|
|
|
|
#2 |
|
koko
|
Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?P-mat hadde passert her. Da hadde jeg pimpa maten noe aldeles. Minimalt med poser og ferdige greier og raust med spennende og smakfullt tilbehør. Taco trenger jo ikke bety santa Maria-festival og pizza er så uendelig mye mer enn kjøttdeig og pepperoni.
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 24-03-17 kl 17:25. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Nei, da hadde jeg valgt joggebukse. Man spiser bare ikke pizza i bunad.
Kanskje ikke snobbete, men svært egoistisk og selvsentrert. Kanskje like bra at du hadde blitt hjemme. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Nei, det gjør jeg vel ikke. Jeg hadde selvsagt ikke sagt noe eller latt meg merke med det.
Selvsagt hadde jeg kommet i bunad, og selvsagt hadde jeg deltatt i festen uavhengig av hva som serveres. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Drømmer
|
Enig med deg, er konfirmanten jeg drar for, ikke maten. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|