Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?
Jeg syns utviklingen i landbruksdebatten er veldig interessant i skiftet fra Listhaug til Dale. Nøyaktig samme politikk, vidt forskjellig retorikk. Jeg har ikke sett noen her kommentere Listhaug som person: ingen kommentarer på hår, kropp, stemme, dialekt, etc. Det må da være helt like greit å diskutere ordvalg, argumentvalg, og handlinger, som å diskutere andre deler av politikken? Når det er politikere jeg er enig med, så har jeg tendenser til å være enda skarpere i kritikken av hvordan de sier ting, fordi det skader saken "vår". Hvis det er spørsmålet om å bli kvitt henne, så kan det være fordi man har gitt opp ideen om få overbevist henne om å endre oppførsel?
Noen av dere så kanskje filmen av den islandske politikeren som ammet datteren mens hun rolig argumenterte for sin mening fra talerstolen i Alltinget? Helt rolig, helt saklig, ingen unnskyldninger for å amme så offentlig som det overhodet er mulig å amme. Helt fantastisk for kvinnesaken! Det hun argumenterte for var samme type innvandringspolitikk som Listhaug vil ha. Mange har kritisert henne for innholdet i det hun sa, men hun har fått mye mer ros for måten hun la det fram på.
https://www.theguardian.com/commenti...asylum-seekers