Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Snowboard er ikke en luksusartikkel for oss altså, bare så det er sagt. Jeg syns ikke gaver trenger å være det. Jeg syns godt forbruksvarer kan være gaver, rett og slett. Her kunne i teorien vinterklær også vært julegave, hadde det falt seg sånn med når ting ble utvokst. Det er ikke ment som en kritikk av ditt valg, jeg bare forklarer hvordan jeg ser på det og hva jeg er vant til i min familie.
Hiawata ønsker seg ikke nytt nowboard noe sånn veldig, men det er allikevel noe han kommer til å få til jul. Fordi vi mener han skal ha det, og jeg syns jul er en fin anledning å ta den utgiften på.
Jeg ser at det kan være anderledes med søsken, om det er slik at de hele veien vokser parallellt og alt utstyr blir nedarvet.
Ja, det er klart det kan, men det var mer en forklaring på hvorfor det ikke passer så godt for oss. Vi starter jo også sesongen før jul, og skaffer oss oppdatert utstyr i april når sesongen er over.
Kostnaden med utstyr (altså i realiteten 2-300 per barn) er liksom også et musepiss i havet sammenlignet med sesongkortet. 
|