Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir du brukte gaver til ungene dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-16, 13:29   #14
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, jeg heller? Mener du at telefoner og snowboard er ting barn i utgangspunktet ikke trenger?

Ingen trenger vel en iPhone? Jeg mener ikke å sette meg på min høye hest her, for jeg er jo en av dem som allerede har flagget at jeg ikke en gang gir brukte gaver. Og ungene mine har iPhone, i alle fall to av dem.

Men det at man fremstiller seg som miljøbevisst ved å kjøpe dyre forbruksvarer brukt, eller gi bort egne brukte forbruksvarer, er ikke særlig miljøbevisst, tvert i mot er man med å drive opp forbruket. Ingenting blir brukt til det er ødelagt eller utslitt - man bytter mobil fordi man vil ha ny, og så kan man gi ungene den brukte i gave. Jeg forstår at man vokser fra sykler, snøbrett og skøyter før de er utslitt, men man vokser ikke fra iPhone, nettbrett og spillmaskiner.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.