Sv: Merking av barnehagetøy
Opprinnelig lagt inn av Myria, her.
Men ville du ikke lagt merke til hvis barnet kom hjem uten gymsekk eller uten vinterjakke/-dress, litt større ting altså? Det med to hjem kan jeg absolutt forstå, men tviler på at det forklarer den enorme mengden tøy ingen ser ut til å bry seg om. Her er det felles gjenglemtkasser for hele skolen, så det gjør det jo enklere å vite hvor man skal lete.
Jo, jeg legger merke til det, og det foregår omtrent sånn som dette: Jeg spør hvor jakka er, og får til svar: "På skolen, jeg glemte den". Og etter å ha mast på at den må med hjem noen dager har jeg fått til svar "Jeg finner den ikke i garderoben, jeg tror ikke den er på skolen likevel, kanskje jeg glemte den hjemme hos [sett inn aktuell klassekamerat]?". Så har jeg bedt barnet om å lete bedre, og spurt foreldrene til angitt klassekamerat (hvor den selvsagt ikke er), uten at den har dukket opp. Og ved neste anledning har jeg lett på skolen selv, enten fordi jeg har vært innom pga foreldremøte e.l., eller fordi jeg har dratt innom, ens ærend for å lete, men da ofte til ingen nytte, fordi det er etter skoletid og garderobene er låst. Og i noen heldige tilfeller har jeg altså da funnet den på helt andre deler av skolen, og andre ganger har den på mirakuløst vis dukket opp igjen av seg selv, noen uker eller måneder senere. Men noe har vi aldri sett mer til.
Gjenglemt tøy ligger rundt omkring ved de ulike trinns areal, og på sfo-arealet, men på slutten av skoleåret samles alt på ett sted utenfor administrasjonen. Da er det så store hauger at det tar lang tid å lete gjennom alt, og likevel skal du ha flaks om du finner det du savner.
Sist redigert av My : 26-08-16 kl 15:49.
|