Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Felles garderobe for gutter og jenter?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-16, 18:30   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har ikke sagt noe om formaninger.

Du er altså enig i at det har skjedd en endring. Hvorfor tror du endringen har skjedd, hvis det ikke kommer fra signaler foreldre/andre voksne sender?

De snapper opp mye av andre barn da de er så store. Her kom i alle fall ønske om bikini pga jevnaldrende som brukte det. Jeg synes badetruse eller badedrakt er finere på småjenter.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-16, 18:31   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det argumentet med mobilbilder var jo også rart. Jeg regner med at førsteklassinger ikke er alene i garderoben og de fleste har jo ikke mobiltelefon.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-16, 18:32   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ingen motvilje mot førsteklassinger i samme garderobe, for å presisere det. Min kommentar var myntet på at de tredjeklassingene jeg kjenner/har kjent ikke har løpt rundt nakne utenfor husets fire vegger i utstrakt grad.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-16, 18:45   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

De snapper opp mye av andre barn da de er så store. Her kom i alle fall ønske om bikini pga jevnaldrende som brukte det. Jeg synes badetruse eller badedrakt er finere på småjenter.

Da vi var små var det mye vanligere for mindre barn å bade nakne. Badedrakt var mindre vanlig, og hvis man hadde på noe, så var det badebukse. Endringen som har kommet jo være voksenpåvirket og voksenstyrt. Det er ikke barna som har funnet ut at det er lurt å lage bikinier til 3-4-åringer eller at små barn ikke bør bade nakne når det er fremmede i nærheten.

Jeg har ingen motvilje mot førsteklassinger i samme garderobe, for å presisere det. Min kommentar var myntet på at de tredjeklassingene jeg kjenner/har kjent ikke har løpt rundt nakne utenfor husets fire vegger i utstrakt grad.

Jeg har ikke snakket om å løpe naken rundt, men å skifte på stranden uten å måtte gjemme seg eller dekke seg til.

Sorry at jeg "hakker" på dette altså, men jeg synes vi er blitt helt forskrudde i forhold til hva som er normalt. Kroppshår på jenter er tabu, jenter i garderoben i svømmehallen vil ikke dusje nakne og du ser nesten aldri jenter eller kvinner som soler seg toppløse lenger. Gutter er også på god vei inn i krav om fjerning av kroppshår, og klare forventninger til hva som er innenfor og normalt. Eksponering av kropper i offentlighet er retusjerte, korrigerte, striglede kropper.

Jeg er så drittlei av dette, og vi ødelegger barna våre på denne måten.

Det er veldig godt å se at både her og på FB ser det ut til at de fleste er enige om at praksisen på denne skolen er helt ok. Det er et bittelite håp for menneskeheten likevel.

Gammel 28-04-16, 18:35   #5
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget er vel heller at hele samfunnet har gått mot en mer kjønnsdelt retning. Det legges mye mer føringer ut fra kjønn nå enn det ble gjort på 70- og 80-tallet. Det er et stort kroppsfokus i samfunnet, det perfekte vises fram, mens den naturlige kroppen dekkes til.

Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde alle svømming. Vi kunne ikke si at vi ikke ville svømme sammen med guttene. Det er det faktisk en del jenter som gjør nå. De vil ikke vise seg i badetøy til guttene i klassen. Hvor kommer det fra?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.