|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?
De snapper opp mye av andre barn da de er så store. Her kom i alle fall ønske om bikini pga jevnaldrende som brukte det. Jeg synes badetruse eller badedrakt er finere på småjenter. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?Det argumentet med mobilbilder var jo også rart. Jeg regner med at førsteklassinger ikke er alene i garderoben og de fleste har jo ikke mobiltelefon. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Felles garderobe for gutter og jenter?Jeg har ingen motvilje mot førsteklassinger i samme garderobe, for å presisere det. Min kommentar var myntet på at de tredjeklassingene jeg kjenner/har kjent ikke har løpt rundt nakne utenfor husets fire vegger i utstrakt grad. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Da vi var små var det mye vanligere for mindre barn å bade nakne. Badedrakt var mindre vanlig, og hvis man hadde på noe, så var det badebukse. Endringen som har kommet må jo være voksenpåvirket og voksenstyrt. Det er ikke barna som har funnet ut at det er lurt å lage bikinier til 3-4-åringer eller at små barn ikke bør bade nakne når det er fremmede i nærheten.
Jeg har ikke snakket om å løpe naken rundt, men å skifte på stranden uten å måtte gjemme seg eller dekke seg til.
|
|
|
|
#5 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Poenget er vel heller at hele samfunnet har gått mot en mer kjønnsdelt retning. Det legges mye mer føringer ut fra kjønn nå enn det ble gjort på 70- og 80-tallet. Det er et stort kroppsfokus i samfunnet, det perfekte vises fram, mens den naturlige kroppen dekkes til.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|