Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-16, 16:27   #21
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bordplassere skilte foreldres nye partnere til konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg ville nok plassert slik:
besteforeldre -> mors partner -> mor -> konfirmant <- far <- fars partner <- besteforeldre

Enig. Det er slik jeg har sett det gjort også, der det har vært aktuelt, og jeg har tenkt at det er helt naturlig og ikke engang tenkt tanken at ny partner ikke skulle være inkludert.

Gammel 21-04-16, 16:31   #22
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva hvis partneren har egne barn? Hos oss har far fått ny kjæreste som har to barn. Jeg har ikke truffet noen av dem men har bedt dem i konfirmasjonen. Jeg synes bestemor på farssiden kommer så langt vekk hvis hun skal sitte bortenfor fars partners barn. Og barna vil nok helst sitte med sin mor. Jeg tror jeg kommer til å plassere henne og hennes barn etter besteforeldre, tanter og onkler.

Gammel 21-04-16, 16:51   #23
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min verden er stesøsken søsken og nærmere enn besteforeldre.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 16:55   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også det virker drøyt å behandle stesøsken som perifere i en konfirmasjon, men så klart: det har mye å si hvilket forhold konfirmanten har til sine søsken.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 17:32   #25
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Enig!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 18:18   #26
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at dette er å regne som konfirmantens søsken, spesielt hvis foreldrene har bodd sammen en stund, og at de derfor plasseres tilsvarende.

Gammel 21-04-16, 18:37   #27
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At søsken skal ha bordplassering nærmere konfirmanten enn besteforeldre var ukjent for meg. Jeg tror alle konfirmasjoner jeg har vært i har søsken vært plassert sammen med andre gjester i samme aldersgruppe. Vi skal ha konfirmasjon i vår, og småsøstrene kommer til å bli plassert sammen med fettere og kusiner. Vi sitter nærmest konfirmanten, deretter besteforeldre. Så vi behandler helsøsken som perifere gjester.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 21:37   #28
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ikke i min, men det kommer jo også an på hvor lenge man har kjent dem, om de bor sammen osv. osv.

Gammel 21-04-16, 22:55   #29
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I vårt tillfelle så er det bare min eks som har ny partner. De har vært samboere i mange år, så det blir jo litt unaturlig å ha henne på et annet bord. Men vi har falt ned på at vi gjør det sånn:
stefarmor<farfar<stemor<far<konfirmant>mor>lillebr or>mormor>mormors venn

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 07:11   #30
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

At søsken skal ha bordplassering nærmere konfirmanten enn besteforeldre var ukjent for meg. Jeg tror alle konfirmasjoner jeg har vært i har søsken vært plassert sammen med andre gjester i samme aldersgruppe. Vi skal ha konfirmasjon i vår, og småsøstrene kommer til å bli plassert sammen med fettere og kusiner. Vi sitter nærmest konfirmanten, deretter besteforeldre. Så vi behandler helsøsken som perifere gjester.

Eg tenker og slik. Søsken er gjerne gruppert saman med jamnaldrande fettere og kusiner, for størst trivsel, medan den direkte besteforeldre-foreldre-konfirmant-linja er meir satt.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 11:56   #31
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også vant til at man plasserer den yngre garde på en barnedel av bordet, i hvert fall hvis det er noen stykker av dem. Er det typ ett yngre barn som ikke kjenner noen, men ellers ville jeg utpekt en av de større til å sørge for at alle ble inkludert. Pleier ikke være noe problem hos oss, da.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.