|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Taxi alene: Setter du deg foran eller bak? | |||
| Setter meg bak, bor utenfor storby |
|
59 | 30,41% |
| Setter meg foran, bor utenfor storby |
|
12 | 6,19% |
| Setter meg bak, bor i storby |
|
105 | 54,12% |
| Setter meg foran, bor i storby |
|
13 | 6,70% |
| Tar aldri taxi alene |
|
5 | 2,58% |
| Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg syns det virker så uhøflig å sette seg bak?
|
|
|
#62 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?
Oh, yes!
|
|
|
#63 |
|
etterpåklokest
|
Jeg synes i alle fall ikke det er mer herskap og tjenere over å kjøpe taxitur enn å kjøpe melk, uansett hvor jeg sitter. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Sviiisj!!
|
Du har tatt feil, ja. Det handler om respekt for profesjonell distanse, ikke herskap og tjener.
|
|
|
#65 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Min erfaring er at de aller fleste sjåfører over hele verden foretrekker å ha passasjerene sine bak, primært bak passasjersetet. I London og NY får du ikke en gang slippe inn i passasjersetet, tror jeg.
|
|
|
#66 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Bor i samme by og husker ikke hva jeg gjør. DET er litt bekymringsverdig, egentlig. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Det er nok noe som er gjeldende i større byer med høy kriminalitet. Det er lettere å rane en sjåfør om du sitter foran liksom.
|
|
|
#68 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg tror veldig få vil si nei, men i Oslo er det veldig vanlig at sjåføren har mye liggende i passasjersetet og holder oppe bakdøren. Det virker liten tvil om hva de foretrekker.
|
|
|
#69 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Har alltid satt meg bak, før da jeg bodde i storby, og nå når jeg bor utenfor byen. Da jeg var yngre funderte jeg på hva sjåføren ville foretrekke, men bestemte meg for at det var jeg som kunne velge som kunde, da jeg tross alt betalte for turen.
|
|
|
#70 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Alltid bak, med noise cancelling i ørene og ber en stille bønn at jeg overlever turen uten å måtte spy siden de fleste taxier er Mercedes'er og det er som å være på sjøen |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Søt og rar
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Før satte jeg meg foran, jeg blir så lett bilsyk og særlig med taxikjøring. Men så fikk jeg en følelse av at det var rart en gang, så nå har jeg begynt å sette meg pent bak.
|
|
|
#74 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Bak. Bor i by, men ingen storby.
|
|
|
#75 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg tar veldig sjelden taxi alene, men de gangene jeg gjør det, sitter jeg foran. Ser at det gjør meg til et eksklusivt mindretall i denne tråden. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Fortynnet
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg setter meg alltid bak passasjersetet, å sette seg rett bak sjåføren hvis man er eneste passasjer virker litt rart for meg. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg sitter vanligvis bak når jeg tar taxi alene. Før når jeg reiste mye i jobben, og vi hadde faste sjåfører til og fra flyplassen satt jeg ofte foran. Men da kjente jeg de sjåførene rimelig godt, siden vi tilbrakte flere timer sammen ukentlig.
|
|
|
|
#79 |
|
Ute på tur
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg sitter alltid bak, både når jeg bodde i Oslo og nå som jeg bor på landet utenfor Oslo. Jeg sitter kun foran om taxien er full.
|
|
|
#80 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Når jeg tar taxi i by sitter jeg gjerne bak. Lange taxiturer på bygda sitter jeg framme. Da gjerne kjent sjåfør. Framsete er mer komfortabelt. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|