Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Taxi alene: Setter du deg foran eller bak?
Setter meg bak, bor utenfor storby 59 30,41%
Setter meg foran, bor utenfor storby 12 6,19%
Setter meg bak, bor i storby 105 54,12%
Setter meg foran, bor i storby 13 6,70%
Tar aldri taxi alene 5 2,58%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-16, 23:51   #61
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?

Jeg syns det virker så uhøflig å sette seg bak? Litt sånn herskap og tjener-følelse?

Så jeg setter meg oftest foran av høflighetshensyn. Har jeg tatt feil alle disse årene?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:52   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Alltid bak, så fremt jeg ikke må sitte foran av plasshensyn. Når vi er flere (i jobbsammenheng) er det stående regel om at den som sitter foran må betale, og siden jeg hater reiseregninger stuper jeg bak, da også.

Oh, yes!

Gammel 31-01-16, 23:59   #63
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg syns det virker så uhøflig å sette seg bak? Litt sånn herskap og tjener-følelse?

Så jeg setter meg oftest foran av høflighetshensyn. Har jeg tatt feil alle disse årene?

Jeg synes i alle fall ikke det er mer herskap og tjenere over å kjøpe taxitur enn å kjøpe melk, uansett hvor jeg sitter.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 00:08   #64
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Du har tatt feil, ja. Det handler om respekt for profesjonell distanse, ikke herskap og tjener.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 00:09   #65
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at de aller fleste sjåfører over hele verden foretrekker å ha passasjerene sine bak, primært bak passasjersetet. I London og NY får du ikke en gang slippe inn i passasjersetet, tror jeg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 00:26   #66
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Setter meg bak, bor i by, ikke storby.

Setter meg foran om det er fullt bak.

Bor i samme by og husker ikke hva jeg gjør. DET er litt bekymringsverdig, egentlig.

Forøvrig har jeg mikroskopisk intimsone. Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 00:32   #67
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Min erfaring er at de aller fleste sjåfører over hele verden foretrekker å ha passasjerene sine bak, primært bak passasjersetet. I London og NY får du ikke en gang slippe inn i passasjersetet, tror jeg.

Det er nok noe som er gjeldende i større byer med høy kriminalitet. Det er lettere å rane en sjåfør om du sitter foran liksom.

Jeg har aldri opplevd et nei når jeg spør om det er ok at jeg sitter foran. Snarere tvert i mot. Det er enklere å føre en samtale om man vil det, når man sitter foran i bilen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 00:59   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror veldig få vil si nei, men i Oslo er det veldig vanlig at sjåføren har mye liggende i passasjersetet og holder oppe bakdøren. Det virker liten tvil om hva de foretrekker.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 01:07   #69
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Har alltid satt meg bak, før da jeg bodde i storby, og nå når jeg bor utenfor byen. Da jeg var yngre funderte jeg på hva sjåføren ville foretrekke, men bestemte meg for at det var jeg som kunne velge som kunde, da jeg tross alt betalte for turen. Om jeg setter meg bak sjåføren eller på passasjersiden kommer an på hvilken side jeg står på når jeg går inn i bilen.

Gammel 01-02-16, 01:20   #70
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Alltid bak, med noise cancelling i ørene og ber en stille bønn at jeg overlever turen uten å måtte spy siden de fleste taxier er Mercedes'er og det er som å være på sjøen
Mulig det hadde vært bedre å sitte foran, men jeg føler det er fullstendig uaktuelt. Noen nevnte intimsone, og kjenner på det jeg også. Dog aldri når jeg tar bussen, men der er man jo ikke alene gjerne.

Bor i storby.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 01:33   #71
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bak, som en selvfølge.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 01:35   #72
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Du har tatt feil, ja. Det handler om respekt for profesjonell distanse, ikke herskap og tjener.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 01:58   #73
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Før satte jeg meg foran, jeg blir så lett bilsyk og særlig med taxikjøring. Men så fikk jeg en følelse av at det var rart en gang, så nå har jeg begynt å sette meg pent bak.

Gammel 01-02-16, 04:19   #74
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Bak. Bor i by, men ingen storby.

Gammel 01-02-16, 08:11   #75
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar veldig sjelden taxi alene, men de gangene jeg gjør det, sitter jeg foran. Ser at det gjør meg til et eksklusivt mindretall i denne tråden. Finnes det storbyer i Norge, forresten?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 08:13   #76
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I egen hjemby setter jeg meg foran, i utlandet og Oslo alltid bak. Usikker på hvorfor, egentlig.

Gammel 01-02-16, 08:16   #77
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg setter meg alltid bak passasjersetet, å sette seg rett bak sjåføren hvis man er eneste passasjer virker litt rart for meg.

Og jeg syns absolutt ikke det er noe "herskap og tjenere" over å sette seg i baksetet. Å ta taxi er jo en tjeneste man betaler for, som så mye annet, det er ikke nødvendig å late som en er to gode venner på tur sammen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 08:17   #78
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sitter vanligvis bak når jeg tar taxi alene. Før når jeg reiste mye i jobben, og vi hadde faste sjåfører til og fra flyplassen satt jeg ofte foran. Men da kjente jeg de sjåførene rimelig godt, siden vi tilbrakte flere timer sammen ukentlig.

Gammel 01-02-16, 09:05   #79
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter alltid bak, både når jeg bodde i Oslo og nå som jeg bor på landet utenfor Oslo. Jeg sitter kun foran om taxien er full.

Gammel 01-02-16, 09:13   #80
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tar taxi i by sitter jeg gjerne bak. Lange taxiturer på bygda sitter jeg framme. Da gjerne kjent sjåfør. Framsete er mer komfortabelt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.